زبان و ادبیات انگلیسی

12 08 2015
کد خبر : 4223453
تعداد بازدید : 170
 دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
نگین ابراهیمی   دکترعبدالرضا تحریری  

 آخرین اخبار و اطلاعیه

معارفه ی دانشجویان زبان و ادبیات انگلیسی ورودی 98

"شناخت شناسی بنیادها و فرایندهای شکل گیری زبان داستان "

رونمایی از پلتفرم یوهاب

پخش فیلم بین ستاره ای

بحث آزاد انگلیسی (Free Discussion)

دومین کنفرانس ملی دانشجویی مطالعات زبان انگلیسی

نشست گرایش‌های نوین زبانشناسی

پخش فیلم "پای چپ من"

آموزش زبان انگلیسی عمومی

کارگاه نقد ادبی داستان کوتاه

کرسی آزاداندیشی "آسیب شناسی ترجمۀ متون علوم انسانی "

پخش و نقد فیلم "پادشاه"

جلسه معارفه گروه زبان و ادبیات انگلیسی

زمان برگزاری : 95/9/2

 در این برنامه جمعی از اساتید هیئت علمی  دکتر برکت،دکتر بوبانی، دکتر تحریری، دکتر صراحی و ،خانم دکتر دانای طوسی به معرفی رشته گروه  و سیلابس دروس و گرایشات پرداختند و سعی در شناساندن رشته اهمیت ان و فرصت های شغلی به دانشجویان جدید داشتند. در ادامه  عماد اشناگر به معرفی انجمن و نحوه ی مشارکت در آن و فعالیت های پیشین و فعالیت های جاری پرداخت و همچنین دو مجله ی فعال انجمن هرالد و مجله ی ادبی هنری واج  را معرفی کرد.

دستاوردها و نتایج برنامه:

اشنایی دانشجویان جدید الورود با رشته ی تحصیلی خود

اشنایی دانشجویان با فرصت های شغلی در این رشته

اشنایی دانشجویان با اساتید در گرایش های مختلف

ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان جدید الورود

اشنایی دانشجویان با سیلابس و نحوه ی برنامه ریزی برای ان

اشنایی دانشجویان با انجمن و فعالیت های ان و نحوه مشارکت

اشنایی دانشجویان با کارتابل دانشجویی

33

پخش فیلم "12 مرد خشمگین"

زمان: 95/08/25

این برنامه با  استقبال خوب دانشجویان این رشته و نیز سایر رشته ها را برگزار شد در ابتدای برنامه، صدرا مددی مقدم، دانشجوی مقطع کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی و عضو همکار انجمن علمی دانشجویی همین رشته، دقایقی کوتاه توضیحاتی درباره فیلم مذکور ارائه داد. حاضرین به مدت 1 ساعت و 36 دقیقه به تماشای این فیلم ارزنده نشستند و پس از پایان فیلم، داریوش پاسخی، فارغ التحصیل ارشد زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه گیلان، دقایقی به بیان نکاتی در باب فیلم پرداخت.

zz

سمینار علمی – پژوهشی "زبان، گردشگری، فرصت های آینده"

انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان در تاریخ 94/2/2سمینار علمی – پژوهشی "زبان، گردشگری، فرصت های آینده" را با ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان و موسسه علمی ـ پژوهشی گردشگران پایدار برگزار کرد. آقای حمید آذرپور، معاون سازمان گردشگری استان و استاد انصاری بهترین راهنمای سفر ( تور لیدر) کشور از مهمانان ویژه بودند و سخنرانی نمودند.

در ابتدا از عماد آشناگر دبیر انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به میهمانان، گزیده ای از برنامه های این انجمن را که در سال جاری به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان  انجام شد را به استحضار مدعوین رساند.

سپس از آقای حمید آذرپور، معاون سازمان گردشگری استان گیلان دعوت شد. ایشان نیز به اهمیت موضوع گردشگری در جهان امروز اشاره کرده و چشم انداز های این سازمان را برای حضار معرفی کرد. سپس از استاد نواییان، کارشناس باستانشناسی دعوت شد. ایشان نیز با بیان چند مثال و نشان دادن تصاویری ار آثار باستانی، نقش غیر قابل انکار این اشیاء گرانبها را در جذب گردشگر بیان نمودند. سپس استاد رشیدی، یکی از اعضای کمیته علمی موسسه علمی – پژوهشی گردشگران به روی سن آمد. موضوع اصلی صحبت ایشان گردشگری طبیعی بود. ایشان تاکید کردند که یکی از اهداف هر گردشگر لذت بردن از مناظر طبیعی است. ایشان با نشان دادن تصاویر و فیلم هایی، نقاط بسیار زیبای ایران که نا شناخته است را به حضار نشان داد. سپس خانم لیلا روشن مدیر بخش زبان گردشگری موسسه پژوهشی گردشگران پایدار به زبان انگلیسی سخنرانی کردند. موضوع سخنرانی ایشان، فرصت های آینده دانشجویان زبان انگلیسی در حوزه گردشگری در داخل ایران بود.

سپس نوبت استاد انصاری بهترین راهنمای سفر ( تور لیدر) کشور رسید. ایشان سابقه سرپرستی تور های گردشگری به خارج کشور نظیر فرانسه، انگلیس و ... را دارد. ایشان بر اساس سابقه درخشان خود در حوزه گردشگری در خارج از ایران، آینده دانشجویان زبان انگلیسی را در خارج از ایران برای انها ترسیم کردند. در پایان نیز به مدت ده دقیقه پنل پرسش و پاسخ برگزار شد.

1 2 345

همایش ملی دانشجویی مطالعات زبان و ادبیات

همایش استانی دانشجویی زبان در آینه زبانشناسی، ترجمه ، ادبیات و آموزش زبان انگلیسی

انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  همایش دانشجویی زبان در آینه زبانشناسی، ترجمه، ادبیات و آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه های استان در تاریخ  ۳۰ و ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار نمود.

با توجه به مقالات رسیده به دبیرخانه، ۲۲ مقاله از سوی کمیته داوران این همایش در حوزه های زبانشناسی، ترجمه، ادبیات و آموزش زبان پذیرفته شد، که در این همایش دو روزه توسط نویسندگان مقالات ارائه گردید. شایان ذکر است به شرکت کنندگان در این همایش بن کتاب و گواهینامه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیر علمی همایش اعطاء گردید.

محورهای همایش :

محور ۱ : زبان و زبان شناسی

حوزه ها:

مباحث جدید در زبان شناسی

حوزه های میان رشته ای

مهم ترین جریان های زبان شناسی

زبان شناسی و تحلیل و تحلیل گفتمان

محور ۲ : زبان و ترجمه

حوزه ها:

مباحث نوین در ترجمه

جریان های ترجمه در قرن بیستم

بررسی وضعیت ترجمه در ایران

آموزش ترجمه در ایران

محور ۳: زبان و ادبیات انگلیسی

حوزه ها:

مفاهیم و مباحث نوین ادبی

نظریه ها و جریان ها ی ادبی در قرن بیستم

ادبیات و جامعه

گفتمان ادبی

محور ۴ : آموزش زبان انگلیسی

نقش فناوری جدید در آموزش زبان انگلیسی

روش ها و سیاست های جدید در آموزش زبان انگلیسی

زبان شناسی و آموزش زبان

زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی

دبیر علمی همایش :دکتر بهزاد برکت عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان

دبیر اجرایی همایش :دکتر فرزاد بوبانی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان

967016

تشکیل گروه متخصص ترجمه از دانشجویان زبان دانشگاه گیلان

 برگزاری نشست های Free Discussion (انتخاب موضوعات توسط حاضران)

برگزاری کارگاه روش تحقیق

انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان به منظور افزایش سطح علمی دانشجویان ورودی جدید این رشته کارگاه روش تحقیق را برگزار نمود. از آنجا که این مباحث در دوره های مختلف تحصیلی اعم از کایان کارشناسی ارشد این رشته و همچنین فراهم آوردن بستر های مناسب برای دانشجویان سایر رشته ها، کلاس های آموزشی زبان انگلیسی را برگزار می کند. مدرسان این دوره ها، دانشجویان ارشد آموزش زبان انگلیسی هستند که سابقه تدریس در حوزه های مختلف را دارا هستند. هزینه های این کلاس ها بسیار پایین تَر از آموزشگاه های سطح شهر می باشد. برنامه زمانی کلاس های آموزشی زبان انگلیسی:

ردیف عنوان کلاس گروه روز ساعت مکان مدرس
۱ فن ترجمه ۱ شنبه، دوشنبه ۱۸:۳۰-۱۷ کلاس٢۷ احمد شریف زاده
٢ آمادگی آیلتس ۱ دوشنبه ۱۸-۱۵ خانه فرهنگ سیامک اسحاق زاده
۳ آمادگی آیلتس ۱ چهارشنبه ۱۸-۱۵ کلاس ۴ سیامک اسحاق زاده
۴ مکالمه ۱ دوشنبه، چهارشنبه ۱۹-۱۷:۳۰ کلاس ۲۷ سیامک اسحاق زاده

دوره داستان نویسی و داستان خوانی

3

 انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان دوره داستان نویسی و داستان خوانی را با تدریس مهدی دلگرم در روزهای دوشنبه ها ساعت ١٧ ،کلاس ٦ دانشکده ادبیات علوم انسانی برگزار می نماید. در این دوره یک داستان توسط مدرس انتخاب شده و سپس در جلسه بعدی ضمن بیان نکاتی راجع به داستان نویسی، راجع به خود داستان نیز بحث خواهد شد.

 

دسته بندی :
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
page