مهندسی صنایع

18 08 2015
کد خبر : 4222737
تعداد بازدید : 150
دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
یاسان قلی‌زاده   دکتر احسان فلاحی آرزودار  

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کارگاه آموزشی اکسل کاربردی

دوره ایزو برای دانشجویان رشته‌های صنایع و مدیریت 

وبینار ساخت پروفایل حرفه ای در لینکدین

مراسم روز مهندس

چهارمین دوره مسابقه ملی ارائه ناب برگزار شد

دوره اصول و فنون مذاکره

دوره آموزشی HSE

دوره آموزشی نرم‌افزار اکسل کاربردی

مسابقه ارائه ناب

مراسم گرامی‌داشت روز استاد (ویژه اساتید گروه مهندسی صنایع)

بازدید از مجتمع فولاد امیرکبیر خزر

دوره آموزشی نرم‌افزار MSP

بازدید از کارخانه فرآوری ساخت

کارگاه آموزشی بورس

دوره آموزشی نرم‌افزار آماری SPSS

بازدید علمی از کارخانه فومن ‌شیمی

دوره مبانی، تشریح الزامات و مستندسازی ایزو ۹۰۰۱

حضور در دومین مجمع اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع

مسابقه‌ ارائه ناب

بازدید علمی از کارخانه فولاد امیرکبیر خزر

بازدید علمی از کارخانه فراوری ساخت

شرکت در پنجمین جلسه شورا مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور

امیرحسین حسین زاده مژدهی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه از دانشگاه گیلان در پنجمین جلسه که مورخ 1 مه ر ماه 96 به میزبانی دانشگاه امیر کبیر برگزار گردید، شرکت نمود.

مسابقه علمی ارایه ناب

زمان برگزاری برنامه: 96/02/25، 96/03/01و 96/03/08

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 12 تیم

باتوجه به اینکه ارایه دادن و نحوه صحیح آن یک مهارت برای یک مهندس، بخصوص یک مهندس صنایع محسوب می‌گردد انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه گیلان تصمیم به برگزاری این مسابقه در سطح استان گیلان گرفت. پوسترهای مسابقه در سراسر دانشگاه‌های استان گیلان که دارای رشته مهندسی صنایع بودند پخش شد. مراحل ثبت نام هم بصورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکان پذیر بود. در نهایت در مهلت تعیین شده برای ثبت نام، 12 تیم این کار را انجام دادند. سرانجام مسابقه ارایه ناب با 12 تیم برگزار شد. روال این مسابقه بر این اساس بود که تیم هایی که تعداد اعضا آن‌ها بین 1 الی 3 نفر بودند ارایه خود را در حضور داوران مسابقه که از اعضا گروه مهندسی صنایع تشکیل شده بود انجام می‌دادند. این مسابقه طبق روال سایر مسابقات نیز معیارهایی برای داوری داشته، که عبارت‌اند از:

  1. زمان (حداکثر زمان مجاز 12 دقیقه بود.)
  2. زبان بدن
  3. لحن بیان
  4. موضوع انتخابی

هر چهار معیار داری امتیاز مساوی بودند و هر داوری نمره‌ای را از 10 به هر شرکت کننده می‌دادند. در نهایت افراد برنده توسط تیم داوری مشخص و به مسئولین برگزار کننده مسابقات اعلام کردند.

دوره الزامات ایزو 9001

زمان برگزاری برنامه: 20 اردیبهشت 1396 الی 22 اردیبهشت 1396 تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 30 نفر دوره الزامات ایزو 9001 یا به عبارتی دیگر دوره مدیریت کیفیت یکی از موارد پر کاربرد در رشته مهندسی صنایع می‌باشد. این دوره هم از نظر اطلاعات و مهارت افزایی مهم بوده و هم از منظر شغلی در آینده کاری دانشجویان تاثیر گذار می‌باشد. دوره گفته شده در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه به مدت سه روز در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی شرق برگزار گشت.

 

تجلیل از اساتید صنایع در روز استاد

زمان برگزاری برنامه: 12 اردیبهشت 1396

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 40 نفر

 حضور دبیر در دومین جلسه شورا مرکزی اتحادیه

19 اسفند ماه سال 1395 اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور دومین جلسه شورا مرکزی را پس از مجمع عمومی خود به میزبانی دانشگاه امیر کبیر تشکیل داد. که در این جلسه امیرحسین حسین‌زاده مژدهی عضور شورای مرکزی اتحادیه مذکور حضور داشتند .

بازدید از کارخانه پایاکلاچ و اشی‌مشی

زمان برگزاری برنامه: چهارشنبه ۱۳۹۵.۱۲.۱۸ دانشجویان به تعداد30 نفر در غالب دو گروه به تفکیک دختر و پسر به منظور بازدید از دو کارخانه پایاکلاچ و اشی‌مشی اعزام شدند. در بازدید از کارخانه پایاکلاچ یکی از کارشناسان، خط تولید را از لحاظ مکانیکی برای دانشجویان توضیح  داد. طرح‌ریزی کارخانه در قسمت‌هایی بر اساس نوع عملیات بود که دستگاه‌های CNC و سوراخ‌کاری به دانشجویان معرفی‌شد، سپس محصول نیمه ساخته‌شده به ایستگاه‌های کاری موردنظر می‌رفت(طرح ریزی بر اساس محصول) و در آن‌ قسمت عملیات مونتاژ فنر‌خورشیدی و گریس‌کاری و خم کاری و پرچ‌کاری‌های لازم انجام می‌گرفت.  در مرحله‌ی بعدی خط تولید اتوماتیک توضیح داده‌شد دستگاه ذکر شده با توجه به دانش بومی ساخته شده است. در انتها دانشجویان به اتاق کنفرانس رفتند و مهندس صنایع این کارخانه به سوالات دانشجویان از لحاظ مهندسی صنایع پاسخ دادند و آن‌ها را با برخی از اطلاعات مربوط به این‌رشته بیش از پیش آشنا کردند. در بازدید از کارخانه‌ی اشی‌مشی یکی از مسئولین خط‌ تولید را برای دانشجویان توضیح داد و سپس مهندس صنایع این کارخانه راجع  به برنامه‌های مورد نیاز برای یک مهندس صنایع و دیدی که یک مهندس صنایع باید در کارخانه داشته‌باشد با دانشجویان صحبت کرد. و در انتها پکیج هدیه به هر یک از دانشجویان داده شد.

شرکت در جلسه شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور 

 دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع در نخستین جلسه شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور  پس از مجمع عمومی از 10 لغایت 14 بهمن ماه سال 1395 در دانشگاه امیر کبیر حضور یافت. در این جلسات به موارد مربوط به آیین‌نامه داخلی و نحوه درآمدزایی توسط اتحادیه پرداخته شد و همچنین سلسله جلساتی با بخش ارتباط با صنعت دانشگاه امیر کبیر و همچنین بازدید از ساختمان فناوری و شرکت‌های دانش بنیان موجود در آن و در نهایت جلسه ای با شرکت دانش بنیان ایده بازار، برگزار شد. در این جلسات به انتقال تجربیات و همچنین روش‌های ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین صنعت و انجمن‌های علمی پرداخته شد.

s ss

حضور در اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور 

مجمع تشکیلی اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی صنایع کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در تاریخ 30آذر و 1 دی ماه سال  1395 برگزار شد.

در این نشست که با حضور 32نفر از دبیران و نمایندگان انجمن های علمی دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه های سراسر کشور برگزار گردید، آقای علیزاده معاون اداره کل انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خانم عبدالهی کارشناس اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی وزارت حضور داشتند.

در این جلسه حاضران به تصویب اساسنامه اتحادیه، انتخابات اعضا شورا مرکزی،بازرسان و  دبیر اتحادیه پرداختند. شایان ذکر است امیرحسین حسین زاده دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه گیلان نیز به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انتخاب گردید.

اعضای شورای مرکزی:

علی ولی زاده (دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیر اتحادیه)

شراره کلانتری (دانشگاه صنعتی اصفهان)

شقایق حسن پور ( دانشگاه صنعتی شریف)

هلیا خرسانی (دانشگاه الزهرا)

محمد ولی نژاد (دانشگاه فردوسی مشهد)

محمد فلاحی (دانشگاه صنعتی شیراز)

امیرحسین حسین زاده (دانشگاه گیلان)

مجتبی مطلوبی (دانشگاه تهران، عضو علی البدل)

امیر حق دادی (دانشگاه اراک، عضو علی البدل)

بازرسان:

امیر حسین یافتیان (دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی)

سجاد کلهر (دانشگاه غیرانتفاعی کار قزوین، بازرس علی البدل)

1 2 3 4

مسابقات جنگا به مناسبت روز دانشجو

کلاس هم افزایی نرم‌افزار

زمان برنامه: دوشنبه هر هفته، ساعت 11:45  (از 24 آبان تا 29 آذر ماه 1395)

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 17 نفر

هر جلسه با نظر جمع دانشجویان مبحثی از نرم‌افزار (متلب، ورد) انتخاب شد. یکی از دانشجویان به نمایندگی نقش گرداننده کلاس را به عهده گرفت و دانشجویان هر یک به ارائه تجربیات نرم‌افزاری خود در مبحث انتخابی پرداختند.

بازدید علمی از کارخانه فرآوری و ساخت (FS)

زمان برنامه: 24 آذر 1395

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: آقایان: 8 نفر – خواهران: 12 نفر

کارخانه فرآوری و ساخت (FS) واقع در شهر صنعتی رشت فرآوری و ساخت یکی از شرکت‌های بزرگ کشور می‌باشد. این شرکت یکی از اعضا خانواده بزرگ شرکت قطعات خودرو عظام است. انجمن علمی مهندسی صنایع به سرپرستی استاد مشاور خود دکتر سید امین بدری به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان مهندسی صنایع با فرآیندهای خط تولید و فراگیری عملی، دروس تئوری خود  بازدید محصول تولیدی کارخانه فرآوری و ساخت کمک فنر خودرو، بازدید علمی را برگزار نمود.  در این بازدید دانشجویان با فرآیند تولید قطعه نام برده متناسب با رشته مهندسی صنایع آشنا شدند. توضیحات لازم در خط تولید توسط مهندس مقدم مسئول بخش تحقیق و توسعه(R&D) شرکت و توضیحات تکمیلی و بازدید از بخش اداری،  بخش مهندسی صنایع و برنامه‌ریزی توسط مهندس مساح نیا مسئول بخش آموزش شرکت فرآوری و ساخت انجام گرفت.

1

همایش کنکور ارشد

زمان برنامه: دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سا1395

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 70 نفر

این همایش یک روز به جهت آشنایی دانشجویان با  کنکور کارشناسی ارشد و هوشیاری آنها برگزار شد. سخنران همایش دکتر مجید ایوزیان بود که از سرآمدهای رشته مهندسی صنایع در مبحث کنکور ارشد می‌باشد در این همایش درباره مزیت‌های ادامه تحصیل و اهمیت‌های آن توضیحاتی داد. در ادامه سهمیه بندی دروس مهندسی صنایع در کنکور ومنابع معتبر و کارآمد که حاصل تجربه چندین سال دکتر ایوزیان در امر کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد بیان گشت. جلسه پرسش و پاسخ نیز در ادامه برنامه انجام گرفت.

کارگاه آموزشی اکسل

زمان : روزهای شنبه و یکشنبه به مدت سه هفته شروع از  11 اردیبهشت ماه سال1395

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 34

کارگاه آموزشی اکسل در 2 گروه برگزار شد. زمان هر گروه 6 ساعت (به مدت 3 هفته و در هر هفته 2 ساعت در مجموع 12 ساعت )بود. در جلسه اول مباحث مقدماتی نرم افزار اکسل بیان شد. جلسه دوم شامل مباحث ساخت جدول و فرمول نویسی بو و در نهایت در جلسه سوم به حل مسائل برنامه‌ریزی خطی و ابزارهای Goal seek, Data Table, Pivot Tools پرداخته شد.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c-001

کارگاه آموزش مقدماتی نرم افزارMSP

زمان برنامه: 94/10/02

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 18 نفر

کارگاه آموزش مقدماتی مایکروسافت پروجکت 2013 (Microsoft project 2013)به مدت3 ساعت با حضور 18 نفر از دانشجویان در سایت دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان برگزار شد، آقای مهیار شریعتی مدرس این کارگاه، به بررسی یک پروژه عملی پرداخت و مواردی چون تعریف تقویم پروژه، وارد نمودن فعالیت‌ها، تعریف فعالیت‌های ادواری، روابط وابستگی‌ها، نمایش مسیر بحرانی و انواع فرجه‌های زمانی، تعریف، تخصیص و تسطیح منابع و ... توسط دانشجویان در محیط نرم افزار اجرا گردید. با ارائه این کارگاه آموزشی دانشجویان به شناخت کلی از نرم افزار ذکر شده دست یافتند و همچنین در انجام پروژه درس "مدیریت و کنترل پروژه" نیز از آن بهره بردند.

بازدید علمی از کارخانه فرآوری و ساخت (FS)

زمان برگزاری برنامه: 94/11/28(آقایان) 94/12/05(خواهران)

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: آقایان: 14 نفر – خواهران: 16 نفر

Pooster (1) (3)

دسته بندی :
فنی و مهندسی شرق
page