زبان و ادبیات عرب

12 08 2015
کد خبر : 4223501
تعداد بازدید : 182
 دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
امیرحسین مشایخ کندسکلائی   دکتر اکرم روشنفکر   

آخرین اخبار و اطلاعیه

نشست ادبی داستان خوانی معاصر عربی

وبینار معارفه رشته و زبان ادبیات عربی

"تبیین اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری در خصوص ولایت امیرالمومنین علی(ع)"

بزرگداشت صدمین زادروز استاد محمد مهدی فولادوند

گرامی داشت روز جهانی عربی

اکران فیلم تخصصی عربی(مستند امام علی (ع))

کلاس آموزشی و رفع اشکال درس نحو

انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات عربی دانشگاه گیلان طی یک دروه کلاس آموزشی و رفع اشکال درس نحو 1 ورودی (97) ، 12 جلسه کلاس 2 ساعته برگزار نمود که در هر جلسه حداکثر 15 نفر حضور داشتند.

   

مرور تست های کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶

جشن بزرگ داشت روز جهانی زبان عربی

جشن بزرگ داشت روز جهانی زبان عربی در روز یک شنبه مورخ 96/10/03  در تالار حکمت دانشکده انسانی دانشگاه گیلان برگزار گردید. در بخش اول برنامه مدیر گروه زبان و ادبیات عرب دکتر سید اسماعیل حسینی اجداد حول رشته عربی، راه های موفقیت در آن و آینده شغلی آن،دکتر امید جهانبخت استاد مشاور انجمن علمی زبان و ادبیات عرب در باب انجمن، فعالیت ها و تشویق دانشجویان به مشارکت در کارهای علمی دانشجویی و گروهی،دکتر هاشملو از اعضاء هیات علمی گروه عرب در باره ی اهمیت زبان و ادبیات و خصوصا ادبیات عربی و دکتر رجبی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات عربی در باره ی روز جهانی عربی و ادبیات سخنرانی نمودند. پس از سخنرانی اساتید مسابقه ای علمی و در عین حال طنز بین دانشجویان برگزار گردید و از دانشجویان دعوت شد تا لطیفه ای عربی را که سابقا مشخص شده بود را به لهجه رشتی ترجمه نمایند و در این راستا دانشجویان که بهترین ترجمه را ارایه داده بودند تشویق شدند وکارت هدیه ای به ایشان تعلق گرفت. پس از مسابقه خانم دکتر روشنفکر عضو هیات علمی گروه عربی به سخنرانی حول ادبیات به صورت عمومی و همین طور اهمیت زبان عربی در جهان، کشور های اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران و همین طور جایگاه ویژه و متمایز قرآن کریم و نهج البلاغه در اعتلاء این زبان پرداختند. اجرای استنداپ کمدی، تعریف خاطرات دانشجویی و پذیرایی حضار از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

کلاسه لهجه شامی

کلاسه لهجه شامی توسط انجمن علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه گیلان در 8 جلسه برگزار گردید که مدرس این دوره از جلسات حیدر حیدر از سوریه ( دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی) به تدریس اصول لهجه شامی با تکیه بر کتاب شذی الحیاه انتشارات کانون زبان ایران پرداختند. لازم به ذکر است که در جلسات این کلاس صرفا به مبانی مطرح شده در کتاب بسنده نشد بلکه مدرس تلاش نمود با توضیحاتی در باب فرهنگ سوریه و اصول جمله بندی در این لهجه و پرداختن به مصطلحات کاربردی به غنی شدن کلاس کمک نماید. این کلاس طی دو جلسه در روز شنبه ساعت 13 الی 15 و 15 الی 17 در خانه فرهنگ مرکزی دانشگاه گیلان از تاریخ 96/9/04تا تاریخ 96/10/02 با حضور دکتر جهانبخت و استقبال خوب دانشجویان برگزار گردید.

کلاس آموزش تست زنی دروس صرف و نحو و فن ترجمه

انجمن علمی گروه زبان وادبیات عربی دانشگاه گیلان با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی در اردیبهشت ماه سال 1395اقدام به برگزاری 6 جلسه کلاس آموزش تست زنی دروس صرف و نحو و فن ترجمه جهت آمادگی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته های زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی و معارف اسلامی به تدریس میلاد فتاحی در خانه ی فرهنگ دانشگاه نمود.

4 3

کلاس آموزش لهجه ی لبنانی

انجمن علمی گروه زبان وادبیات عربی دانشگاه گیلان  در اردیبهشت ماه سال 1395اقدام به برگزاری 6 جلسه کلاس آموزش لهجه ی لبنانی به تدریس ا... یار بوستان در خانه ی فرهنگ دانشگاه نمود.

1 2

دسته بندی :
page
دانشکده ادبیات و علوم انسانی