موسیقی شرق گیلان

28 05 2017
کد خبر : 4221100
تعداد بازدید : 80
 دبیر  کانون شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
    دکتر رضا رضوان توچاهی  

آخرین اخبار و اطلاعیه

رهاوی اول، عود و دف

سروستان چهارم: ساز پاییزی

سروستان سوم: گلبانگ بهار

سروستان، مراسمی جهت اجرای موسیقی و گپ و گفتی صمیمانه با چاشنی هنر است. سومین دوره این مراسم در تاریخ دوشنبه 98/2/30 ساعت 13:15 تا 14 در سالن اجتماعات دانشکده فنی شرق برگزار گردید.

قطعات اجرا شده در این مراسم: پیش درآمد ماهور توسط ساز عود با نوازندگی کامبیز نوروزی، قطعه تلفیقی ساز عود با دو ساز گیتار با همراهی سجاد ابراهیم ­نژاد و احمد احمدی.

مراسم گرامی­داشت روز دانشجو

کانون موسیقی شرق گیلان با همکاری کانون شعر و ادب شرق گیلان و نیز کانون فیلم و عکس شرق گیلان مجری برگزاری این مراسم بود.

از اوایل آذرماه 97، 3 کانون­های فرهنگی با همکاری 4 انجمن­ های علمی مستقر در دانشکده فنی شرق و بسیج دانشجویی اقدام به برگزاری مسابقات متنوع علمی و تفریحی کردند. مسابقاتی از قبیل: پانتومیم، دارت، تنیس روی میز، بیست سؤالی، برج هیجان (جنگا)، مسابقه رایانه­ای پس، مسابقه نجات تخم مرغ، ساخت صندلی مقوایی، سودوکو و غیره. این مسابقات در سراهای دانشجویی هم با همکاری کانون سرای دانشجویی اجرا شدند.

این مراسم با حضور دانشجویان، دکتر فتحی رئیس دانشکده فنی و مهندسی شرق، دکتر دیلمی معاون دانشکده، اعضای هیئت علمی دانشکده، در تاریخ 17 آذر ماه 97 برگزار شد.

با استقبال بی ­نظیر مخاطبان این مراسم تعداد دانشجویان شرکت کننده در حدود 400 نفر می ­رسید که این بیش از 80 درصد تعداد کل دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق است.

آیتم­ های اجرا شده در این مراسم: سخنرانی، اجرای استندآپ با حضور سهیل غلامرضاپور کمدین مطرح گیلانی، شعرخوانی و اجرای موسیقی پاپ اشاره نمود.

مراسم معارفه کانون موسیقی

بهار شرقی به مناسبت بزرگداشت روز استاد

برنامه «بهار شرقی» از جمله برنامه­ های مشترک کانون موسیقی شرق و شعر و ادب شرق گیلان است که با نام کلی «محفل سروستان» و به مناسبت بزرگداشت روز استاد در تاریخ 16 اردیبهشت­ ماه 97 با حضور نوروزپور مشاور امور جوانان استاندار گیلان و صابر قدیمی شاعر و طنزپرداز مطرح کشور برگزار گردید. همچنین از میهمانان ویژه­ بهار شرقی می­توان به  شهردار شهر واجارگاه، شورای شهر واجارگاه، معاون سیاسی فرماندار شهرستان رودسر و دکتر فتحی رئیس دانشکده فنی و مهندسی شرق و اساتید دانشکده اشاره کرد.

این برنامه با شعرخوانی و اجرای صابر قدیمی بعد از پخش کلیپی از اجراهای برجسته این شاعر و طنزپرداز مطرح کشورآغاز گردید.

در ادامه این مراسم کلیپی از سخنرانی ­ها و مصاحبه­ های دکتر سالاری؛ استاندار استان گیلان پیرامون لازمه جوانگرایی و همچنین مصاحبه­ های مشاور جوان خود فرشاد نوزورپور پخش گردید تا ایشان صحبت ­های خود را پیرامون موضوع جوانگرایی و شرکت دانشجویان در حوزه­ های اجرایی ایراد نمایند. سپس دانشجویان برخی از نیاز­های فرهنگی خود را بیان کردند که بخشی از آنها با پاسخگویی شهردار واجارگاه و مشاور استاندار مرتفع گشت.

در ضمن سالار طاهری با نوازندگی ستار، پویا محمدپور با نوازندگی سنتور فضای مراسم را تلطیف بخشیدند.

در پایان مراسم پس از پذیرایی از اساتید، دانشجویان و میهمانان حاضر در مراسم، به مناسبت بزرگداشت روز استاد با شاخه ­گلی از زحمات اساتید دانشکده قدردانی شد.

 

سروستان دوم ترنم بهار

سروستان دوم ترنم بهار توسط کانون موسیقی شرق گیلان در تاریخ 2 اردیبهشت ماه 97 برگزار شد. سروستان از سری برنامه­ هایی است که کانون موسیقی شرق در زمینه نمایان سازی استعداد دانشجویان در عرصه نوازندگی برگزار نمود. ترنم بهار که دومین این مراسم­هاست با اجرای 4 قطعه موسیقی پاپ توسط ساز گیتار بود. نوازندگان: فرزین یوسفی، صابر احمدنژاد، سپهر صدری، سینا ملک­دوست، حسام آصف­زاده، آرین فدایی و با خوانندگی: احمد احمدی قطعات اجرا شده: دوستت دارم از گروه سون، به همین زودی از سیروان خسروی، عاشقانه از فرزاد فرزین، عاشقم کرده از بهنام بانی در پایان این مراسم که با استقبال و حضور بی نظیر دانشجویان صورت گرفت، از آنها پذیرایی به عمل آمد.

سومین قسمت از رادیو پالیزان

پادکست (رادیو اینترنتی) رادیو پالیزان که سه قسمت از آن تا به حال در فضای مجازی منتشر شده است محتوایی است که توسط کانون موسیقی شرق گیلان با هدف جهت بخشی به استعداد و توانایی هنری دانشجویان و با محوریت فرهنگ سازی تهیه می شود. «آوای بهاری» نام سومین قسمت از رادیو پالیزان است که اوایل فروردین 97 منتشر شد و به آغاز فصل بهار و نوروز می پردازد. سردبیر و نویسنده: آرین فدایی، مشاور طرح: فاطمه اعتمادی، مشاور هنری: همایون رئیس و گویندگان شروین قاجار و ضحی عفری هستند. این پادکست در فضای مجازی در حدود 14 هزار نفر بازدید کننده داشته است. تمامی قسمت های رادیو پالیزان از طریق کانال تلگرام کانون موسیقی شرق قابل دسترسی است.

لینک کانال تلگرام @kanoun_e_mousighi :

برگزاری مراسم جشن شب یلدا در دانشکده فنی شرق گیلان:

مراسم جشن شب یلدا در تاریخ 28 آذر ماه 96 در سالن اجتماعات دانشکده برگزار شد. این مراسم که مانند سال گذشته توسط کانون شعر و ادب دانشکده فنی شرق گیلان و با همکاری کانون موسیقی دانشکده فنی شرق گیلان برگزار شد. در بخش ابتدایی مراسم، خانم دکتر دانش، استاد مشاور کانون شعر و ادب، ضمن تبریک یلدا، دقایقی با دانشجویان و اساتید صحبت نمود. در ادامه آقای دکتر رحمتی، استاد مشاور کانون موسیقی هم دقایقی با حاضرین پیرامون تاریخچه یلدا صحبت کرد و با تبریک گفتن این شب با حاضرین مراسم را به سمت شروع برنامه های اصلی خود سوق داد. سپس، آرین فدایی، دبیر کانون موسیقی دانشکده فنی شرق به عنوان یکی از اعضای مجمع عمومی کانون شعر و ادب فارسی دانشکده فنی شرق، فال حافظی را برای حضار قرائت کرد و به صحبت پیرامون آن پرداخت. در ادامه، خانم دکتر دانش و آقایان دکتر نعمتی، دکتر میرزازاده و دکتر بدری،دکتر دیلمی، معاونت دانشکده که خاطرات خود با دانشجویان دانشکده و خاطرات خود در دوران دانشجویی را تعریف کردند. با توجه به اینکه به مناسبت روز دانشجو، مسابقات پانتومیم در دانشکده و با حضور 16 تیم که مسئولیت برگزاری آن با کانون شعر و ادب دانشکده و همکاری انجمن های علمی و کانون های فرهنگی این دانشکده بود، برگزار گردید، در آخرین مسابقه ­های این بازی ­ها، تصمیم بر این شد که مسابقه رده ­بندی در جشن شب یلدا برگزار شود. این مسابقه میان دو تیم پانا (زهرا سلطانی و فاطمه کیماسی) و سوئیت سه (نیما صلحی و سامان حقیقت) به قضاوت سه عضو مجمع عمومی کانون شعر و ادب (محسن نجات، شقایق ذولفقاری و مهسا صمدی) برگزار شد. اجرای دو قطعه موسیقی توسط اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی کانون موسیقی (احمد احمدی و فرزین یوسفی) و قرعه کشی بین حاضران این مراسم و اهدای چهار عدد فلش 16 گیگ به برگزیدگان قرعه کشی، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برگزاری مراسم «محفل سروستان » به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو، مراسمی با عنوان «محفل سروستان» در تاریخ 19 آذر ماه 96 توسط کانون موسیقی دانشکده فنی شرق گیلان و با همکاری کانون شعر و ادب دانشکده فنی شرق گیلان در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان برگزار شد. پس از استقرار دانشجویان، برنامه توسط آرین فدایی دبیر کانون موسیقی دانشکده شروع شد. بخش اول مراسم، شعرخوانی بود که در قالب گفتگو بین دو دانشجو صورت گرفت. اشعار نوشته و خوانده شده در این بخش توسط محمدرضا داداشی­ آذر دبیر کانون شعر و ادب فارسی دانشکده به همراه حسن ثابتی فر عضو شورای مرکزی کانون در خصوص مشکلات دانشجویی بود که در قالب طنز مطرح شد. در بخش بعدی، گروه موسیقی پاپ به­روی صحنه رفت و آهنگ (حس می­کنم تورو، خوانده شده توسط خواننده مجاز: مهدی یغمایی) و (عاشقم کرده، خوانده شده توسط خواننده مجاز: بهنام بانی) توسط احمد احمدی عضو شورای مرکزی کانون موسیقی دانشکده بازخوانی شد و گروه نوازندگان گیتار نیز فرزین یوسفی، صابر احمدنژاد، دانیال شیدایی و سینا ملک دوست بود. در ضمن انتخاب این آهنگ ها نیز با توجه به نظرسنجی به عمل آمده از دانشجویان بود.

 

آغاز به کارکانون موسیقی

مراسم افتتاحیه کانون موسیقی شرق مورخ 8 آبان ماه 96 در سالن اجتماعات دانشکده فنی شرق گیلان برگزار گردید. در این مراسم که بااستقبال پرشور دانشجویان همراه بود، دکتر دیلمی، مریم ادیب­خواه و آرین فدایی دبیر کانون موسیقی شرق سخنرانی نمودند.  اجرای موسیقی نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

پادکست (رادیو اینترنتی) رادیو پالیزان

مجری طرح: کانون موسیقی دانشکده فنی شرق

استاد مشاور کانون: دکتر آرمین رحمتی

دبیر کانون: آرین فدایی

سردبیر: آرین فدایی

گویندگان: شروین قاجار، بهامین دادرس، پیمان ملک پور، مریم ادیب خواه

نوازندگان: سالار طاهری، همایون رئیس، اشکان بابایی

خواننده: احمد احمدی

این پادکست شامل همکاری دانشجویان نوازنده و گوینده دانشکده و همچنین افراد متخصصی در زمینه گویندگی و تدوین از خارج از دانشگاه گیلان است. متن­هی توسط سر دبیرآرین فدایی نوشته شده و توسط شروین قاجار که دانشجویی خارج از دانشگاه گیلان است گویندگی شده است. موسیقی­ های نواخته شده در رادیو پالیزان نوشته و ساخته همایون رئیس، دانش­ آموخته دانشگاه گیلان است و توسط دانشجویان دانشکده فنی شرق گیلان، نوازندگی گردیده است. پس از ضبط متن و موسیقی پادکست، سرانجام کار به دست تدوین­ گر سپرده شده و پس از آن، مرحله یکسان سازی صدا توسط تنظیم کار است.  این پادکست پس از اخذ مجوز در جلسه تصویب طرح در شورای هماهنگی و همچنین کسب مجوز از کارشناسان حوزه موسیقی دانشگاه گیلان در تاریخ 96/07/23 در فضای مجازی منتشر شد. این پادکست در کانال تلگرام کانون موسیقی دانشکده فنی شرق گیلان و نیز کانال معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان موجود است.

دسته بندی :
page