کار گاه آموزشی دانشجویی با حضور مدیرکار آفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه

24 01 2017
کد خبر : 4198168
تعداد بازدید : 44

با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کارگاه آموزشی با حضور دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه گیلان و مدیرکار آفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه گیلان، 5 بهمن ماه 95 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید.

در این کارگاه که با هدف توانمند سازی دانشجویان جهت آمادگی برای ورود به بازار کار و کار آفرینی برگزارشد، مرکز رشد دانشگاه و حیطه فعالیت های آن معرفی و همچنین برنامه های مصوب حوزه ی کارآفرینی دانشگاه برای دانشجویان حاضر تشریح گردید.

*** در ادبيات كارآفرينى، مراکز رشد براى ایجاد، توسعه و رشد كسب و كارهاى كوچك و دانش‌بنیان تأسيس مى شوند. مرکز رشد فضاى ادارى، فنى و آزمايشگاهى همراه با خدمات حمايتى با حداقل هزينه را براى شركت‌هاى نو پا فراهم مى كند و همچنين شبكه سازى و برخى خدمات جانبى را براى آنها تامين مي‌نمايد. در واقع مراکز رشد ارائه كننده فضا، خدمات حمايتى و تجهيزات مشترك براى شركت‌هاى كارآفرين هستند تا بتوانند كارآفرينان و شركتهاى كوچك را در ايجاد و توسعه موسسات خود يارى نمايند.

مراکز رشد معمولا" در كنار يك مركز تحقيقاتى يا دانشگاهى كه خدمات پشتيبانى (اعم از فنى يا غير فنى) را براى تبديل (يا پرورش) يك نوآورى يا يك اختراع به يك شركت صنعتى ارائه مى كند تأسيس مى شوند. در سرتاسر جهان اين نكته پذيرفته شده است كه مراكز رشد ابزارهاى مطمئنى براى تبديل نوآوري‌ها و دستاوردهاى تحقيقاتى به محصولات و نيز ترغيب كارآفرينى و توسعه تكنولوژيك بويژه در حوزه فناوري‌هاى پيشرفته هستند.

دسته بندی :
خبرها