چهارمین نشست شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه های استان با محوریت اولین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان برگزار شد.

13 02 2016
کد خبر : 4201400
تعداد بازدید : 25

چهارمین نشست شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه های استان با محوریت اولین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در 21 بهمن ماه 94 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان برگزار شد.

ابتدا خانم دکتر کریمی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان ضمن خیرمقدم و تشکر از اعضا و تبریک به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی، جلسه را آغاز نمودند.

ایشان مطالب کلی و پیشنهادات مطرح شده در طی جلسه های اخیر و اقدامات انجام شده فعالیتهای مربوط به دانشگاهها را طبق برنامه ریزی انجام شده اعم از مسابقات ورزشی، همایش ادبیات پایداری، مسابقه کتابخوانی شهدای دفاع مقدس استان، طراحی یادمان شهدای استان، هر شهید یک درخت در یک مکانی به عنوان بوستان شهدای دفاع مقدس، همایش شعر ادبی نور، کرسی های آزاداندیشی در حوزه دفاع مقدس و... را بیان نمودند.

سپس اعضای محترم نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند و مواردی نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه با توجه به هماهنگی های قبلی، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پوررضا نماینده محترم استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای گیلان و حاج آقا بصیری نماینده محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان در این جلسه حضور یافتند.

حاج آقا پورضا ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کار فرهنگی را از جنس کار قلبی دانستند و فرمودند که انبیا ذهن را نمی پروراندند بلکه ابتدا دل را آماده می کردند. وقتی برای انجام کار فرهنگی، مبنا را انبیا قرار دهیم، کار ما کارِ دلی می شود و بعد ذهن هم درگیر می گردد و تأثیر خود را می گذارد. ما نمی خواهیم که در دانشگاهها ابزار داشته باشیم. اگر به دیگران ارادت داریم باید ارادتمان در راستای خدا باشد.

سپس ایشان به صمیمت و همکاری بین بخش های فرهنگی و نهاد رهبری اشاره کردند و از این بابت ابراز خوشحالی نمودند.

ایشان ادامه دادند که در کار فرهنگی باید مخاطبانمان را در نظر بگیریم و هدف ما کار برای جوانان باشد و به واسطه آن، تأثیر آن روی دیگر اقشار نیز گذاشته خواهد شد. سپس ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد کار فرهنگی و لباس فرهنگی اشاره کردند و فرمودند که باید روی دل های جوانانمان کار انجام دهیم و در مقابل نعمت های الهی تواضع داشته باشیم و با غرور، حسادت و... خودمان را محروم نسازیم.

در ادامه ایشان فرمودند: در کار فرهنگی، مقوله انقلاب مهم باشد و فکر، تعقل و لقای الهی را باید در نظر بگیریم و ریشه های کار فرهنگی یعنی همان حضور دل را باید مورد توجه قرار دهیم و از اعتقاداتمان دفاع کنیم.

در ادامه ایشان به سند اسلامی شدن دانشگاهها که در تاریخ 94/08/10به رؤسای دانشگاهها توسط وزیر علوم ارسال شد، اشاره نمودند و با توجه به چهار بخش فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی که این سند دارد، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند.

در پایان ایشان به بی تفاوت نبودن در مورد انتخابات، کمک گرفتن از اساتید معارف و ائمه جماعات و استفاده درست از امکانات مجازی اشاره نمودند.

دسته بندی :
خبرها