همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اداره کل ارشاد اسلامی گيلان

28 10 2014
کد خبر : 4205451
تعداد بازدید : 58

نشستی با حضور مدیران و مسئولین حوزه هنری ادبی اداره کل ارشاد اسلامی گيلان و معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیر فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان حوزه معاونت دانشگاه گیلان با هدف همکاری مشترک حوزه فرهنگی دانشگاه و اداره کل ارشاد اسلامی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست خانم دکتر کریمی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به لزوم تلاش برای ارتقای فعالیتهای فرهنگی جامعه پرداختند.

سپس هریک از کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی فعالیتهای تخصصی از جمله تقویت فعالیت های فرهنگی، هنری(کانون های فیلم و عکس، شعر و داستان، تئاتر و ...)،فعالیت های قرآنی و رشد و پویایی و بهره گیری از متخصصان در نشریات دانشجویی مطالبی را بیان نمودند.

در ادامه این نشست تخصصی معاون اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی گیلان آقای فخر موسوی به بیان دیدگاه های خود در حوزه های مشترک فعالیت ارشاد و دانشگاه پرداختند و اظهار داشتند موارد مطروحه در قالب یک تفاهم نامه همکاری بین ارشاد و دانشگاه تهیه خواهد شد تا طرفین بتوانند با توجه به استعدادها و امکانات موجود و مدنظر، فضای تجربه ای و حرفه ای ارشاد را با فضای آکادمیک علمی دانشگاه گره زده و راهگشای تعالی فرهنگی استان و جامعه گردند.همچنین در این نشست تخصصی کارشناسان واحدهای مختلف معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان نظرات و تشریح فعالیت حوزه مربوطه پرداختند. 

پیشنهادات همکاری های مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان :

 

حوزه دینی و مذهبی:

فعالیت ها:

ـ برگزاری کلاسهای روخوانی، تجوید و...، مسابقات حفظ قرآن در سطح دانشگاه، آمادگی برای حضور دانشجویان در مسابقات قرآنی در سطح استان و کشور را داراست. انجام پروژه های علمی قرآنی، برنامه های مرتبط با تفسیر و فهم قران و ... از جمله فعالیت های این حوزه می باشد.

لذا برنامه های مشترک به صورت زیر پیشنهاد می گردد:

ـ برگزاری جلسات منظم، هدفمند و تخصصی پیرامون فعالیت های قرآنی در سطح دو سازمان؛

ـ برگزاری نمایشگاه تخصصی قرآن کریم؛

ـ برگزاری مسابقات قرآنی دانشگاه؛

ـ ایجاد ارتباط مناسب و علمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با گروه های «قرآن و حدیث» و «معارف» و استفاده و بهره علمی از اساتید دانشگاه گیلان؛

ـ حمایت از پروژهای علمی  قرآنی (در سطح پایان نامه های تحصیلات تکمیلی).

حوزه هنری

فعالیت ها:

ـ برگزاری کلاسهای هنری، همایش ها و کارگاه های تخصصی، نشست های تخصصی و جلسات مشترک، کنگره های استانی و سراسری شعر؛

ـ کانون فیلم و عکس دانشگاه: در زمینه عکس توانسته نمایشگاه های متعددی با مضامین مذهبی و هنری برگزار کند و مسابقه عکاسی هم از طرح های انجام شده کانون است. کلاس های آموزش عکاسی، بازیگری، فیلمنامه نویسی و فیلم سازی از کارگاه های با کیفیت کانون فیلم و عکس بوده است.

ـ برگزاری همایش ها، کارگاه ها، کنگره ها، اکران فیلم ها، نمایشگاه های قرآن؛

ـ استفاده از اساتید به صورت دو جانبه در حوزه های مختلف در موضوعات مذکور و غیره به منظور آموزش.

حوزه اجتماعی

فعالیت ها:

ـ برگزاری دوره های آموزشی و همایش های اعتیاد، مواد مخدر و آسیب های پنهان، اردوهای فرهنگی تفریحی، ثبت ایده ها و اختراعات، برگزاری اردوهای پاکسازی و سالم سازی منابع طبیعی.

 نشریات:

ـ دعوت از اساتید گروه ارتباطات جهت برگزاری کارگاه نشریات

ـ حمایت از نشریات دانشجویی در حوزه چاپ

ـ جشنواره نشریات استانی با حضور نشریات دانشجویی

شایان ذکر است جلسه مذکور در ساعت12:30روز سه شنبه مورخ 93/08/06 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

 

دسته بندی :
خبرها