نشست تخصصی کتاب و کتابخوانی در دانشگاه گیلان برگزار گردید.

24 11 2014
کد خبر : 4205106
تعداد بازدید : 27

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی نشست تخصصی کتاب را در روز سه شنبه 27 آبان 93 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه گیلان برگزار نمود.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، دکتر فردین علیخواه عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان به بحث و آسیب شناسی در مورد کتاب و کتابخوانی پرداختند. ایشان میانگین زمان مطالعه در ایران را 14 الی 18 دقیقه عنوان نمودند و تأکید داشتند مطالعه کتاب در ایران در مقایسه با کشورهای که به موازات ما هستند کمتر است.

ایشان با اشاره به جذب برخی ازمطالعه کنندگان کتاب به تکنولوژی های جدید مانند مالتی مدیا و مأنوس شدن با آنها، نبود هیچ آیتم تبلیغی کتاب و کتابخوانی در ر رسانه های حجمی، اعتیاد به اینترنت در رسانه های حجمی و فضای مجازی مانند وایبر و .... علت افت شدید مخاطب رسانه کتاب نسبت به سالهای گذشته در دنیا معرفی نمودند.

دکتر فردین علیخواه عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه افزایش احساس اثربخشی افراد در جامعه و امید به آینده را یکی از عوامل مؤثر در افزایش اقبال به بعضی از رسانه ها مانند کتاب بیان کردند. ایشان در پایان ضمن تآکید بر لزوم مدیریت افراد در استفاده از رسانه های اجتماعی مانند وایبر و ... تأثیر استفاده از کتاب بر مخاطب را نسبت به بعضی از رسانه های تکنولوژیک ماندگار تر و تأمل بر انگیزتر دانستند.

در ادامه این نشست دکتر بهزاد برکت عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان در مورد کتاب تألیفی با عنوان(هویت و بازتاب آن در ادبیات معاصر) و همچنین دکتر علی یعقوبی عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان در خصوص کتاب ( نظریه های مردانگی) توضیحاتی را برای مخاطبان بیان نمودند.

شایان ذکر است در پایان این نشست از  دکتر محمد مهدی سوهانی عضو هیأت علمی دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه گیلان به عنوان مؤلف منتخب و دکتر حسن چاووشیان عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به عنوان مترجم منتخب تقدیر گردید.

 

دسته بندی :
خبرها