نشست تخصصی بحران آب در کشور

13 04 2016
کد خبر : 4200887
تعداد بازدید : 124

انجمن های علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان، نشست تخصصی بحران آب در کشور را همراه با پخش و اکران مستند مادرکشی(با موضوعیت بحران آب ) در روز چهارشنبه مورخ 95/01/25  از ساعت 14 الی 17 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار نمود.

در این برنامه که با حضور اساتید دانشگاه گیلان و دیگر دانشگاه‌ها، رؤسای ادارات محیط زیست شهرستان‌های گیلان، NGOها، دانشجویان و افراد علاقمند به محیط‌زیست برگزار شد، دکتر مهردادنیکوی مدیر امور دانشجویی و نماینده فرهنگی و اجتماعی دانشکده منابع طبیعی، توضیحاتی در ارتباط با اهمیت آب و کم‌آبی ارائه دادند. در ادامه حضار به تماشای مستند «مادرکشی» به مدت 76 دقیقه، دعوت شدند. پس از اکران مستند، پنل و نشست تخصصی در ارتباط با بحران آب و معضلات سدسازی در کشور؛ دکتر مهرداد خانمحمدی، عضور هیئت علمی رشته محیط‌ زیست دانشکده منابع طبیعی، مهندس مجید صابر رئیس گروه تأمین آب سازمان آب‌منطقه‌ای، دکتر کاوه فرهادی عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر حوزه مدیریت تکنولوژی و آینده‌پژوهی و نویسنده، پژوهشگر و کارگردان جوان این مستند به صورت علمی و تخصصی درباره این مسئله مهم، توضیحات جامع و کاملی ارائه نمودند. در ادامه، حضار پرسش‌هایی را که در طی برنامه با آن مواجه بودند، به صورت کتبی و شفاهی مطرح و در این حین بحث و بررسی‌هایی بین افراد و اساتید و کارشناسان برنامه شکل گرفت.

*************

فیلم مستند مادرکشی که با حمایت دفتر استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری ساخته شده است، در جشنواره سینما حقیقت سال 1394 موفق به دریافت عنوان بهترین پژوهش شد. این مستند که مورد تقدیر سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور قرار گرفته است، با موضوعیت بحران آب سعی در بیان معضلات حال حاضر حوزه آب و بررسی مدیریت سازه‌ای منابع آبی کشور دارد. این فیلم مستند تاکنون در مراکز دولتی و غیردولتی بسیاری از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه مهندسان مشاور، سازمان حفاظت محیط‌زیست و ... به نمایش رسیده است. با توجه به بحران آب پیش آمده در کشور و اهمیت استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گیلان به عنوان قطب کشاورزی کشور، لزوم اطلاع‌رسانی از وضعیت آبی کشور و معضلات این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود. همچنین انتظار می‌رود دانشگاه گیلان به عنوان وزنه علمی و آموزشی استان، همواره پیشگام در امر آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح استان باشد.

[caption id="attachment_4888" align="alignnone" width="300"]OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA[/caption]

3 4 5

دسته بندی :
خبرها