نشستی با موضوع " نوشتن به مثابه پژوهش" و "چگونه و چرا علوم انسانی و اجتماعی را تدریس کنیم"

03 12 2016
کد خبر : 4198769
تعداد بازدید : 38

معاونت پژوهشی با همکاری انجمن علمی دانشجویی علوم اجتماعی معاونت فرهنگی  و اجتماعی دانشگاه نشستی با موضوع " نوشتن به مثابه پژوهش" و "چگونه و چرا علوم انسانی و اجتماعی را تدریس کنیم" با سخنرانی دکتر نعمت ا... فاضلی ، روز یکشنبه مورخ 14 آذر ماه 95 در تالار حکمت دانشگاه گیلان با شرکت گسترده دانشجویان و اساتید برگزار نمود.

در سخنرانی نخست "  نوشتن به مثابه پژوهش" سخنران نوشتن را مثابه امری خلاقیت و " بودن" و کنشی پژوهشی دانست . وی ادامه داد: که برخلاف روش تحقیق متعارف که گاهی سّدی در مقابل نوشتن هستند می توانیم کنش نوشتن را انجام می دهیم و آنرا از حالت توانش به کنش تبدیل کنیم. وی با نقد فرآیند مقاله نویسی در سیستم دانشگاهی آنرا فاقد خلاقیت و نوآوری در جریان نوشتن دانست و تأکید کرد که باید در سیستم دانشگاهی اعم از دانشجو و استاد  به تمرین و عمل نوشتن عادت کنند و به منش آنها تبدیل شود.

در بعد از ظهر نیز سخنران به بحث در خصوص چرایی و چگونگی تدریس در علوم انسانی و اجتماعی پرداخت. وی به نقد کارگاه های روش تدریس پرداخت و تأکید کرد که ما باید کلاس های جذاب و با نشاط داشته باشیم که خلاقیت و کنش گری دانشجو را در کلاس داشته باشیم. وی استفاده از روش سخنرانی، تصاویر بصری، فعالیت های گروهی، مصاحبه های فردی و جمعی، شرکت در سخنرانی ها و مناظره های دانشجویی و جمع آوری اطلاعات از سخنرانی های موجود  در دانشگاه روشهای مفید در عرصه یاددهی ـ یادگیری در دانشگاه محسوب کرد.

این مراسم با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

35 34 22

دسته بندی :
خبرها