نخستین رویداد استارتاپ‌ویکند دانشگاه گیلان

01 07 2015
کد خبر : 4203395
تعداد بازدید : 33
رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه گیلان،گامی در جهت تبدیل ایده به ثروت  

نخستین رویداد آموزشی تجربی (استارتاپ ویکند) آشنایی دانشجویان با بازار کار توسط انجمن علمی گروه مهندسی کامپیوتر تحت حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان و با کمک استادان خبره از میان کارآفرینان موفق ایرانی و خارجی با استقبال دانشجویان و علاقمندان به مدت سه روز در دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این رویداد شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، دانشجویان، دانش آموزان، علاقه مندان استارتاپ، طراحان گرافیست، بازاریابان حرفه ای حضور داشتند.

این رویداد جهانی که برای اولین بار در شمال کشور برگزار شد 109 نفر در آن شرکت و 51 نفر ایده هایشان را مطرح کردند که از بین آنها 10 ایده به عنوان ایده های برتر از طریق رای گیری انتخاب شد و سپس 109 نفر شرکت کننده در این 10 گروه تقسیم و فعالیت کردند. فرانک نویریگات Franck Nouyrigat بنیان گذار استارتاپ ویکند جهانی از طریق اسکایپ با این رویداد ارتباط برقرار کرد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

در پایان دوره، ایده 'گیل پلاک' در خصوص اجاره خودروهای منطقه آزاد بعنوان ایده نخست ، ایده ' نوش دارو'در زمینه تبدیل داستان شاهنامه به بازی رایانه ای دوم و ایده ' دور نریز' برای ایجاد کالاهای تزئینی از پسماندهای قابل بازیافت سوم شدند.

این رویداد جهانی تا به حال بیش از یک هزار بار در بیش از 480 شهر دنیا برگزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است.

گفتنی است استارتاپ به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند و به سرعت رشد می یابند و به درآمد می رسند، از بهترین مثال ها و موفق ترین استارتاپ های جهان می توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و... اشاره کرد، شرکت هایی که با یک ایده ی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده اند و امروز بر دنیا تاثیر می گذارند. استارتاپ ها نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می کنند، برای موفقیت استارتاپ تکنیک های متفاوتی مورد نیاز است که باید آموخته شود.

 
دسته بندی :
خبرها