نخستين کارگاه فرهنگي-آموزشی با موضوع ولايت فقيه و حاکميت دينی برگزار شد.

07 01 2012
کد خبر : 4211456
تعداد بازدید : 52
این کارگاه با موضوع (ولايت فقيه و حاکميت ديني) وي‍ژه اعضای محترم هيات علمی دانشگاه گيلان د رتالار حکمت انجام گرفت.

در اين دوره که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 14 و 15 دی ماه در تالار حکمت دانشکده ادبيات و علوم انسانی برگزار می شد .

صبح چهارشنبه 14 دی ماه برنامه ساعت 9 با تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد آغاز گرديد. دکتر شاکری نيا معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  طی سخنانی کوتاه ضمن خير مقدم به مدعوين ، برنامه پيش بينی شده در اين دو روز را تشريح کردند.

سپس حجت الاسلام مهدوی مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی به بيان ضرورت تشکيل چنين کارگاههايی برای ارتقاء سطح معنوی اساتيد محترم هيات علمی دانشگاه گيلان که مهمترين وظيفه شان انسان سازی است اشاره کرد.

حجت الاسلام دکتر نوروزی استاد حوزه و دانشگاه از موسسه علمی پژوهشی امام خميني(ره)قم به ضرورت حاکميت دينی پرداخت و در عصر همان روز جلسه پرسش و پاسخ با حضور ایشان ادامه يافت.

صبح پنج شنبه 15 دی ماه کارگاه با حضور حجت الاسلام دکتر هدايت نيا عضو هيات علمی از پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی برگزار شدکه ایشان  به تبيين ابعاد مختلف ولايت فقيه و شبهات موجود پرداختند ودر ضمن به سوالاتی هم که از سوی شرکت کنندگان ارائه گردید پاسخ دادند.

در بخش پايانی کارگاه نیز موضوع اخلاق با محوریت فلسفه اخلاق از دیدگاه اسلام و غرب انجام شد.

در ادامه برنامه به برگزيدگان مسابقه فرهنگی وي‍ژه اساتيد هدايايی به رسم يادبود اهدا گردید.

در انتهای برنامه شرکت کنندگان با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دانشجو را گرامی داشتند.

دسته بندی :
خبرها