مهندسی شیلات

18 08 2015
کد خبر : 4222977
تعداد بازدید : 133
دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
امیرمحمدلطفی پور   دکتر سعید شفیعی ثابت  

 

آخرین اخبار و اطلاعیه

نمایشگاه فراورده های شیلاتی

انجمن علمی دانشجویی شیلات دانشگاه گیلان به منظور آشنایی بیشتر با مواد غذایی تولیدی رشته شیلات و آشنایی با فراورده ها و محصولات تولیدی جایگزین مواد غذایی اعم از غذاها ، خوراک و ...  نمایشگاه فراورده های شیلاتی در جریان هفته پژوهش مورخ 26 آذر1397 در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان برگزار نمود.

نشست تخصصی تنوع زیستی ماهیان آب شیرین در حوزه اروپا با حضور پروفسور JorgFreihorf

نشست تخصصی تنوع زیستی ماهیان آب شیرین در جهت ایجاد پل علمی میان دانشجویان این رشته با منابع اطلاعات و داده های علمی این رشته در دانشگاه فرایبورگ و آشنایی با مقالات مرتبط با تنوع زیستی ماهیان آب شیرین در حوزه اروپا به کمک اساتید رشته رشیلات و انجمن علمی دانشکده منابع طبیعی 23 مهرماه 1397 برگزار شد. در این نشست تخصصی دبیرکل انجمن های علمی دانشکده در رابطه با فعالیت های انجمن های علمی مطالبی ارائه نمود. سپس  پروفسور JorgFreihorf  مطالعات، تحقیقات و مقاله خود را در تنوع زیستی ماهیان آب شیرین در حوزه اروپا ارائه دادند. این نشست تخصصی بصورت دو زبانه برگزار گردید و دکتر ستاری از اعضای هیئت علمی شیلات دانشکده منابع طبیعی بصورت همزمان گفتگو های ایشان را به فارسی ترجمه و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

معارفه دانشجویان جدیدالورود رشته شیلات

برنامه معارفه دانشجویان جدیدالورود رشته شیلات برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان این رشته با رشته قبولی خود، و افزایش آگاهی نسبت به آیین نامه های آموزشی و چارت های درسی، اساتید هیئت علمی، قوانین و مقررات و معرفی انجمنهای علمی دانشکده و رفع سوالات مورخ 24 مهر ماه 97 برگزار شد. در این مراسم پس از خوشامدگویی مدیرگروه رشته شیلات، دکتر آریا باباخانی نکاتی در مورد رشته شیلات و نحوه استفاده از وبسایت دانشگاه گیلان خاطرنشان کردند، سپس با ارائه یک پاورپوینت اساتید هیئت علمی رشته معرفی شدند. اساتید حاضر با سخنرانی برای دانشجویان، نکات مهم تحصیل را برای دانشجویان توضیح و سوالات آنان را پاسخ دادند. در ادامه دبیر انجمن علمی شیلات مهسا سادات موسوی و دبیر کل انجمنهای علمی دانشکده محمدامین مارجی در رابطه با معرفی انجمن علمی، نحوه ثبت نام و فعالیت های انجمن مطالبی را عنوان کرده و از علاقه مندان جهت حضور در انجمن های علمی دعوت به عمل آوردند.

عنوان نشریه

فصلنامه گیل آبزی

بررسی پارامترهای هورمونی و فیزیولوژی ماهی ازون برون (Acipenser stellatus) طی تکثیر مصنوعی

مجری طرح: دکتر بهرام فلاحتکار (دانشیار)

همکار طرح: زهرا روستا (دانشجو دکتری تخصصی)

 

Untitled-1

 

غرفه شیلات

زمان : 94/9/28

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 85 نفر

برای اولین بار در دانشکده منابع طبیعی و با پیشنهاد اعضای انجمن علمی شیلات، و با اهدافی از قبیل آشنایی با رشته شیلات، آشنایی با وسایل شیلاتی، معرفی رشته به دانشجویان انجام گرفت. این کار با  طرح ایجاد ماکت استخرهای سردابی و گرمابی، ایجاد دو آکواریوم مجهز، در زمینه ماهیان گوشتخوار و گیاهخوار، به نمایش در آوردن نمونه های  ماهیان دریایی فیکس شده،  اداوت صید ازقبیل تور و سایر وسایل و همچنین با فروش کتب و جزوات شیلات برگزار شد.

1

برپایی این غرفه سبب شد تا دید دانشجویان علی الخصوص دانشجویان ورودی جدید نسبت به رشته خود تغییر کرده و با دید مثبتی به آینده  رشته تحصیلی خود نگاه کنند و امیدوارتر باشند.

موفقیت در جشنواره ملی حرکت ـ مهر ماه 94 ـ دانشگاه فردوسی مشهد

دسته بندی :
منابع طبیعی
page