مهندسی جنگل

18 08 2015
کد خبر : 4222993
تعداد بازدید : 134
دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
علی  شهریاری     دکتر رامین نقدی  

آخرین اخبار و اطلاعیه

کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات تحصیلات تکمیلی

انجمن علمی دانشجویی جنگلداری دانشگاه گیلان به منظور افزایش آگاهی دانشجویان ارشد و دکتری و نحوه انتخاب استاد راهنما و طرز نگارش پایان نامه کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات تحصیلات تکمیلی را مورخ 22 آبان ماه 97 برگزار نمود. دکتر نیکوی در این کارگاه، اطلاعات مفید ضوابط تدوین پایان نامه و مدارک لازم برای تحویل پایان نامه را ارائه دادند. در پایان دانشجویان سوالات خود را پیرامون قوانین و مقررات تحصیلات تکمیلی مطرح کردند.

 

معارفه دانشجویان جدیدالورود سال 97رشته مهندسی جنگل

انجمن علمی دانشجویی جنگلداری دانشگاه گیلان برنامه معارفه دانشجویان جدیدالورود این رشته را مورخ 1 آبان ماه97 با حضور 23 نفر از دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی برگزار نمود.

دستاوردها و نتایج برنامه:

آشنایی دانشجویان رشته جنگلداری با اساتید تخصصی خود در رشته تحصیلی جنگلداری آشنایی دانشجویان با دروس و تعداد واحد های رشته تحصیلی آشنایی دانشجویان ورودی با انجمنهای علمی و فعالیت های آن آشنایی دانشجویان با دبیر انجمن علمی مهندسی جنگل و دبیرکل انجمنها و نحوه همکاری با انجمن علمی در زمینه های مختلف

گرامی داشت هفته منابع طبیعی

  زمان: 94/12/18

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 50 نفر

در این مراسم که اساتید، کارکنان ، دانشجویان دانشکده و مهمانانی از اداره کل منابع طبیعی استان گیلان و شرکت آب منطقه ای استان گیلان در آن شرکت داشتند، با تلاوت قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس ریاست دانشکده ضمن خیر مقدم به مهمانان از مهم ترین مشکلات و معضلات پیش روی منابع طبیعی کشور سخن گفتند و نقش و وظیفه متخصصین این رشته در حل مسایل مربوطه را ضروری دانستند. در ادامه یکی از دانشجویان دوره دکتری مهم ترین چالش های حوزه منابع طبیعی از دیدگاه دانشجویان را مطرح نمودند. جلسه با سخنرانی دکتر رضوی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان ادامه یافت. ایشان ضمن ارایه امار و ارقامی از وضعیت منابع طبیعی استان سخن گفتند و فعالیت های اداره کل منابع طبیعی استان گیلان در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی استان را تشریح نمودند. بحث مربوط به مشکلات حوزه های آبخیر و وقوع رانش و لغزش و رسوبات ناشی از آن و روش های کنترل ان در یک حوزه آبخیز در کشور ژاپن، از دیگر مباحث مطروحه در این مراسم بود که توسط دکتر باقرزاده از شرکت سهامی اب منطقه ای گیلان به آن پرداخته شد. در این مراسم مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده از 20 نفر از دانشجویان دانشکده که در سال گذشته در مراسم های مختلف همکاری نموده بودند با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آورد و هم چنین به 5 عکس برتر حوزه دانشجویی در ارتباط با موضوع حفظ منابع طبیعی هم هدایایی اهدا شد. همانند سال گذشته امسال نیز دانشکده منابع طبیعی میزبان یکی دیگر از روسای اسبق دانشکده بود . دکتر علی محمدی سراب عضو هیات علمی دانشکده خواجه نصیرالدین طوسی که در بین سالهای 1369-1365 ریاست دانشکده را عهده دار بود به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشتند و در پایان مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند. مراسم با اهدا لوح یادبود و هدیه به دکتر محمدی سراب توسط رییس دانشکده و پذیرایی از مهمانان و کاشت نهال در محوطه دانشکده به به اتمام رسید.

picture poster 1 2 3 4 5 7 8 9 11 14 15 16 17 18 19 20 21 22

 

غرفه ماشین آلات جنگل

زمان : 94/9/28

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 125

جمعی از دانشجویان مهندسی جنگلداری جهت آموزش و ترویج رشته جنگلداری در هفته پژوهش تصمیم به راه اندازی غرفه نمودند.

تمامی ماشین آلات بهره برداری بر روی کاغذ های کتد چاپ گردیدو حین برپایی غرفه نیز پیرامون تمامی ماشین آلات، توضیحاتی به دانشجویان داده شد همچنین چند فیلم جهت نشان دادن چگونگی عملکرد دستگاه ها به معرض نمایش دانشجویان قرار گرفت. برای تکمیل معرفی ادوات جنگلداری از وسایل اندازه گیری همچون کالیپر ، سونتو ، رلاسکوپ شیب سنج نیز استفاده شد و  و از بخش مساحی نیز دو عدد دوربین و شاخص نیز به نمایش درآمد.

بخش دیگر  غرفه با به نمایش گذاشتن بذور و نمونه چوب ها و اره موتوری و چند نمونه برگ تکمیل گردید.

در روز اول نمایش که مصادف با افتتاحیه هفته پژوهش بود با استقبال پرشور و بی سایقه دانشجویان و اساتید  مواجه شد به طوری که  بسیاری از دانشجویان و برخی اساتید گروه های آموزشی دیگر نیز از غرفه بازدید نمودند، از جمله دکتر سجادی رئیس دانشکده منابع طبیعی و دکتر فلاحتکار و دکتر باباخانی از اعضای هیأت علمی دانشکده و نقطه نظراتی هم پیرامون غرفه بیان کردند همچنین جناب مهندس یوسف پور و مهندس قزل حسینی از مسئولین زیربط منابع طبیعی و محیط زیست استان گیلان نیز از این غرفه بازدید نمودند.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

نشست تخصصی جنگل با موضوع تنفس جنگل

دسته بندی :
منابع طبیعی
page