مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

18 08 2015
کد خبر : 4222913
تعداد بازدید : 136
 دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
سارا پورغلام   دکتر مجید مجیدیان  

 

آخرین اخبار و اطلاعیه

مصاحبه با دانشجویان رتبه برتردر مقطع ارشد

طرح "بررسی تنوع ژنتیکی آژیلوپس های ایرانی با استفاده از نشانگرهای مولکولی"

طرح خانم نوش آفرین کرمی (فارغ التحصیل ارشد رشته اصلاح و نباتات) با عنوان "بررسی تنوع ژنتیکی آژیلوپس های ایرانی با استفاده از نشانگرهای مولکولی" که در انجمن علمی زراعت و اصلاح  نباتات به تصویب رسیده بود، با موفقیت به اجرا رسید و یک  مقاله علمی-پژوهشی از نتایج آن به زبان انگلیسی در مجله علمی ـ پژوهشی و ISC به نام crop breedeing journal  منتشر شد.

کارگاه آشنایی با واکنش زنجیره­ی پلی­مراز (PCR)  

زمان برگزاری برنامه: 29 اردیبهشت 1395

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 6 نفر در بخش تئوری 

مهندس مهدی محسنی

دانشجو کارشناسی ارشد اصلاح نباتات، در ابتدا به اهمیت واکنش PCR در رشته های مهندسی ژنتیک و اصلاح نباتات و شرح تاریخچه کشف آنزیم های استفاده شده در واکنش PCR پرداخت. سپس با معرفی مواد مورد نیاز PCR به شرح وظایف و اجزای سازنده هر یک از آنها اشاره نمود. در ادامه کار با توجه به زمان بر بودن چرخه PCR، بخش عملی کارگاه شروع شد و ادامه مباحث تئوری بعد از آن ارائه گردید.

(19) (52)

دوره آموزش رفرنس نویسی با نرم افزار ENDNote

زمان برگزاری برنامه: 8 آذر 1394

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 14 نفر

نرم افزار Endnote ابزاری کارآمد جهت مدیریت اطلاعات کتاب شناختی و سازماندهی منابع و مآخذ می باشد. این کارگاه آموزشی به منظور کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت آشنایی آنان با منابع نویسی و نرم افزارهای مرتبط با آن برگزار شد.

این کارگاه به دو بخش آموزش تئوری و عملی (کار با نرم افزار) تقسیم شد تا شرکت کنندگان بتوانند هر چه بیشتر با این نرم افزار در کارهای پژوهشی و مدیریت منابع علمی خود استفاده کنند.

در بخش تئوری دکتر محسن زواره مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده، به توضیح ضرورت منابع نویسی و اهمیت برنامه های طراحی شده در این خصوص به ویژه معرفی نرم افزار Endnote پرداخت تا دانشجویان با محیط این برنامه آشنایی پیدا کرده و قادر به استفاده از آن شوند. این بخش حدود 4 ساعت اجرا شد.

در بخش عملی مهندس نیلوفر آقایی پور دانشجو دکترا زراعت به بررسی کامل این نرم افزار و روش های وارد کردن رفرنس منابع از سایت های مختلف به نرم افزار Endnote پرداخت. در این قسمت دانشجویان شرکت کننده با نحوه واردن کردن رفرنس بصورت دستی و یا بصورت آنلاین از طریق فرمت رایج APA آشنا شدند. این بخش از کارگاه نیز حدود 5 ساعت اجرا شد.

 

1 2 3

استخراج DNA گیاهی و الکتروفورز افقی

زمان برگزاری برنامه: 94/07/01 تعداد دانشجویان شرکت کننده: 10 دانشجو (حداکثر ظرفیت) آغاز کار ابتدا به همه دانشجویان شرکت کننده پکیجی اهدا شد که شامل جزوه مشروح مراحل انجام کار و دستورالعمل اجرایی به همراه یک عدد خودکار در داخل پوشه بود. ـ سخنرانی و تشریح کلی فرایند کارگاه ساعت 9 الی 10صبح ـ انجام مراحل استخراج از ساعت 10 الی12 ظهر و سپس پذیرایی ـ ادامه مراحل استخراج از ساعت 13 الی14 ـ ساعت 14:30 تا 15 استراحت و پذیرایی ـ الکتروفورز افقی از ساعت 15 الی16   و تحلیل نتایج از ساعت 16 تا  16:30 انجام شد. به دانشجویان شرکت کننده گواهی شرکت در کارگاه و به مجری گواهی تدریس در کارگاه اهدا گردید.

1 2 3

دسته بندی :
page
علوم کشاورزی