مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور استاندار گیلان در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد

10 12 2018
کد خبر : 4217985
تعداد بازدید : 33
مراسم گرامی داشت روز دانشجو با حضور دانشجویان، اساتید و مسوولان استان مورخ 18 آذر ماه 97 در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این مراسم دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان فضای حاکم بر دانشگاه گیلان را فضای منطق و عقلانیت دانست و گفت: دانشجویان در این فضا علیرغم رقابت، تلاش می‌کنند زمینه رشد و موفقیت یکدیگر را فراهم کنند. استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه همه گروه‌ها برای موفقیت نیازمند گفت‌وگوی مبتنی بر عقلانیت اند گفت: انتقادات دلسوزانه مبتنی بر آداب و برای بهتر شدن شرایط در کشور و دنیا نیازمند گفت‌وگو است و موفقیت‌های را داشته است.

دکتر سالاری جامعه دانشجویی را زنده و پویا برشمرد و خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها و مشکلات جامعه از سوی دانشجو دنبال و با انتقاد مطرح شود و یقیناً دغدغه آن‌ها در تصمیم سازی‌ها اعمال می‌شود.

استاندار گیلان در پاسخ به انتصاب مسؤولیت‌ها در مناصب مختلف استان گفت: اداره امور توسط سرپرست قبل از صدور حکم قطعی در کشور مرسوم است و اگر زمانی به نتیجه درست برای هدایت یک اداره و بخشی توسط یک نفر متخصص و متعهد رسیدیم منتظر اخذ حکم آن می‌مانیم.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از جوانان گفت: تاکنون از جوانان در امور استان استفاده‌ شده و حتی در این مسیر از جوانانی که شاغل نیز نبودند در مسؤولیت‌ها استفاده‌شده و سعی کرده‌ایم بر اعتقاد رئیس‌جمهور مبنی بر استفاده از بانوان و جوانان پافشاری کنیم و بر فشارها توجهی نداشته باشیم.

وی در ادامه بر لزوم کارآفرینی در دانشجویان تأکید کرد و گفت: اشتغال توأم با تحصیل یقیناً بر فرایند تحصیل لطمه می‌زند و دانشجویان شاغل به تحصیل باید در حوزه کارآفرینی مؤثر واقع شوند.

سالاری با اشاره به طرح انتقال آب خزر نیز گفت: اظهارنظر ما باید مبتنی بر اطلاعات تخصصی باشد و اینکه چقدر آب و چگونه نمک‌زدایی شود اطلاعاتی در دست نیست و حتماً وظیفه من نیست تا عوام‌ گرایانه نظر دهم اما مطمئنم ریس جمهور نسبت به محی ط‌زیست بسیار حساس است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه محوری‌ترین دغدغه دولت اشتغال جوانان است تصریح کرد: بسیار خوب بود که به‌جای دانشکده‌های کوچک مراکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی ایجاد می‌کردیم و تأکید ما این است که ارائه گواهی مهارت مبتنی بر تولید محصول و اشتغال شود.

در این مراسم دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و خوش آمدگویی به مدیران استانی و دانشجویان و اساتید، از دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان برای اختصاص زمانی جهت گفتگوی رودررو با دانشجویان تشکر کرد.

دکتر رضی با اشاره به مطالبه گری عقلانی و واقعی دانشجویان افزود: مطالبه گری بر مبنای عقلانیت دستاوردی بزرگ است که نشان دهنده حرکتی روبه رشد و روبه‌جلو در دانشگاه است. وی غلبه عقلانیت بر شور و احساس را نتیجه تجربه سیاسی دانشجویان و گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه دانست

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تنوع سلایق در دانشگاه گیلان گفت: در دهه های گذشته تنها یک تشکل در سطح دانشگاه وجود داشت اما اکنون تشکل‌های زیادی در سطح دانشگاه حضور دارند که یک‌سوم دانشجویان در آن ها مشغول فعالیت اند.

رئیس دانشگاه گیلان در پایان بر لزوم کار گروهی هدفمند تأکید کرد و افزود: انتظار ما از دانشجویان تشکیل گروه‌های هدفمند و تقویت روحیه کارآفرینی در دانشگاه است تا پس از فارغ‌التحصیلی دانشجو مشغول به کار شود.

شایان ذکر است در این مراسم هریک از نمایندگان دانشجویی تشکل های اسلامی، شورای صنفی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی – هنری و بسیج دانشجویی به بیان مطالبات و مسائلی چون عدم اشتغال دانش آموختگان، جوانگرایی در بدنه مدیریت، عدم ثبات مدیران و مشکلات صنفی  پرداختند. دیدن تصاویر این مراسم
دسته بندی :
خبرها