مراسم افتتاحیه و آغاز دوره های معرفتی طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه گیلان برگزار شد

25 07 2017
کد خبر : 4196528
تعداد بازدید : 25

مراسم افتتاحیه برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح ضیافت اندیشه، روز سه شنبه سوم مرداد در تالار حکمت برگزار شد.

دکتر سید ضیاءالدین میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در افتتاحییه این مراسم، برنامه ضیافت اندیشه را فرصتی گرانقدر برای ایجاد زمینه های تعامل دوسویه بین اساتید برجسته دوره ها و اعضای هیات علمی دانشگاه دانست و بر تأثیر این برنامه ها بر ارتقاء فرهنگی اساتید، تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی بصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان نیز در این مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و قدردانی از دست اندرکاران برنامه ریزی و برگزاری این برنامه، ایجاد فضای گفتمان را یکی از اهداف اصلی اجرای طرح مذکور دانست. وی با اشاره به استقبال اعضای هیأت علمی، تداوم برگزاری این نوع برنامه ها و تلاش برای ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مدرسان دانشگاه را ضروری دانست.

شایان ذکر است در این مراسم دکتر فرید نجفی دبیر مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه گیلان، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد مرکز، به تشریح اقدامات مربوط به برگزاری طرح ضیافت اندیشه امسال، در دو بخش آموزشی و فرهنگی پرداخت و در خصوص برنامه‌های آینده نیز توضیحاتی را ارایه نمود

 پس از پایان افتتاحیه، برنامه های آموزشی طرح ضیافت اندیشه با موضوع معرفت شناسی و طی دو دوره معرفتی با عناوین  «غرب شناسی» و «جریان شناسی روشنفکری دینی در ایران معاصر» و در قالب چهار گروه آغاز شد.

این دوره ها که با حضور حجت الاسلام دکتر سید احمد رهنمایی و حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، از اساتید حوزه و دانشگاه، به عنوان مدرس و منطبق بر سرفصلهای مدون دوره های معرفتی طرح دانش افزایی ارائه می شود، تا روز جمعه، ششم مردادماه ادامه داشته و با برنامه های معرفتی ویژه خانواده های اعضای هیأت علمی شرکت کننده در طرح به اتمام خواهد رسید. گفتنی است در حاشیه برگزاری برنامه افتتاحیه و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه، نمایشگاه آثار گرافیکی قرآن مجید با عنوان « آیه گرافی» برپا شد.

تصاویر

دسته بندی :
خبرها