فعالیت 50 نشریه دارای مجوز در دانشگاه گیلان

24 02 2013
کد خبر : 4209175
تعداد بازدید : 44
دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار شد.

 

 

 

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان با بیان اینکه مکانیزم انتخاب و معرفی نشریات براساس ساختار بوده و نه صرفا محتوا گفت: از میان 50 نشریه مجوز گرفته دانشگاه گیلان 22 نشریه در پروسه داوری قرار گرفتند.

دکتر ایرج شاکری نیا ظهر امروز در دومین جشنواره معرفی دست اندرکاران فعال نشریات دانشگاهی دانشگاه گیلان که در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه نشریات دانشگاهی در برگیرنده 3 حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان است، اظهار کرد: دومین جشنواره نشریات دانشگاهی دانشگاه گیلان با هدف معرفی نفرات برتر برگزار شده است.

وی اساتید، کارکنان و منابع تدریس از ارکان دانشگاه برشمرد و افزود: ساختارهای دانشجویی و معاونت های دانشگاه نقش مهمی در جهت رشد و تعالی دانشجویان دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان تصریح کرد: بدون دانش، مولفه های اخلاقی و تربیتی رسیدن به الگوهای انسانی امکان پذیر نخواهد بود.

دکتر شاکری نیا معاونت فرهنگی را بازوی اجرایی برای رسیدن به مولفه ها و رشد انسانی بیان کرد و گفت: توجه و حمایت خلاقیت ها و علاقمندی های دانشجویان یکی از رسالت های مهم این معاونت است.

وی از تشکیل دیبرخانه دائمی نشریات دانشگاهی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این دبیرخانه با عضویت چند نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان علاقمند و آشنا به مسائل مطبوعاتی راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان تصریح کرد: دبیرخانه دائمی نشریات دانشگاهی با هدف برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در سطح دانشگاه گیلان و تقدیر از فعالان راه اندازی شده است.

دکتر شاکری نیا با بیان اینکه مکانیزم انتخاب و معرفی نشریات براساس ساختار بوده و نه صرفا محتوا گفت: از میان 50 نشریه مجوز گرفته دانشگاه گیلان 22 نشریه در پروسه داوری قرار گرفتند.

در ادامه دبیر اجرایی این جشنواره مشارکت دانشجویان در فضاسازی علمی و فرهنگی بویژه در بین فرهیختگان دانشگاهی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری نسبت به نوشته ها و اندیشه های و اثرات اجتماعی آن را از مهم ترین اهداف دانشگاه گیلان در حمایت از نشریه های دانشجویی بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پور اظهار کرد: یکی از عرصه های مهم حضور و مشارکت دانشجویان در محیط دانشگاه، حوزه مطبوعات دانشجویی است.

وی تصریح کرد: دانشگاهی به عنوان یک گزینه و از ابزارهای قدرتمند محسوب خواهد شد که با تاکید بر خودآگاهی تمدنی به عنوان تکیه گاهی برای خودباوری علمی و فرهنگی بر ضرورت بازاندیشی و در راستای اعتلای جایگاه مطبوعات دانشجویی تلاش کند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره نشریات دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان به منظور ایجاد عرصه فکری برای تبادل اندیشه های فرهنگی و معنوی در بین دانشجویان و تعامل و نقد منصفانه و ایجاد فضای آزاداندیشی حمایت از نشریات دانشجویی در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام ابراهیم پور مشارکت دانشجویان در فضاسازی علمی و فرهنگی بویژه در بین فرهیختگان دانشگاهی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری نسبت به نوشته ها و اندیشه ها و اثرات اجتماعی آن، تمرین کارگروهی در بین دانشجویان آن هم در عرصه مطبوعات دانشجویی را از مهم ترین اهداف دانشگاه گیلان در حمایت از نشریه های دانشجویی بیان کرد.

وی ضمن تقدیر از هیات داوران با بیان اینکه مکانیزم انتخاب و معرفی نشریات براساس ساختار بوده و نه صرفا محتوا گفت: هیات داوران از میان 21 نشریه که به دبیرخانه دومین جشنواره نشریات دانشجویی تحویل شده در سه زمینه علمی، فرهنگی و اجتماعی و مقالات برگزیده آثار برتر را معرفی کرد.

در بخش علمی نشریه کنکاش مقام اول، رمزنگار مقام دوم و نشریه خیام و دست نوشته های یک حقوق خوان به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش فرهنگی و اجتماعی نشریه یورت، عسرت و شوروم مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش مقالات برگزیده نیز نشریه دغدغه، کهف و سایه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

دسته بندی :
خبرها