طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه گیلان آغاز شد.

21 07 2012
کد خبر : 4210570
تعداد بازدید : 44
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت اندیشه قرآنی پذیرای قلوب عزیزان شرکت کننده در این برنامه می باشد.

 

افتتاحیه ضیافت اندیشه قرآنی شنبه 31 تیر ماه با حضور مسئولین و معاونین دانشگاه گیلان همچنین مبلغین و دانشجویان طرح در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار گردید.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان توصیه های در مورد آداب این ماه مبارک عنوان نمودند.

 

ایشان در ادامه فرمودند در ماه مهمانی خداوند که همه ما به آن دعوت شده ایم و در این سفره الهی که از امام زمان(عج) تا تک تک بندگان بر سر این سفره نشته اند به یک اندازه می توانند از رحمت و برکت خداوند بهره مند گردند اما فرق من وشما با انسان کامل یعنی امام زمان(عج) در این است که حضرت به واسطه معرفت و به واسطه صفای باطنی ، وسعت و سعه صدری دارند که می توانند رحمت و برکت الهی را به احسن وجه درک نمایند اما ما به واسطه اینکه در ظلمت شهوات و به واسطه اینکه نتوانستیم نعمت شهوات وغضب خود را کنترل نماییم ضیق صدر پیدا نمودیم لذا ما نمی توانیم به اندازه انسان کامل از رحمت و برکت و مغفرت خداوند در این ماه بهره ببریم. اما یکی از راه های که می تواند به شما سعه صدر بدهد نشستن در وادی تفکر و تامل منصفانه است و نه جدال و ستیزه که تبعیت از هوای نفس است. 

 

مسئول نهاد مقام معظم رهبری  دانشگاه گیلان ضمن بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی و تشکیل پاتوق های چند نفره که به واسطه حضور مبلغین محترم در طرح ضیافت اندیشه صورت می گیرد فرصتی است برای فضای تفکر و تامل به برنامه های دیگر طرح از جمله پخش و نقد فیلم ، محافل انس با قرآن ، مرتل خوانی یک جزء قرآن کریم در هر روز، مواعظ کوتاه بین صلاتین ، مناجات ها و دعا ها اشاره نمودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی با اشاره به اینکه در طرح ضیافت اندیشه قرآنی امسال، بیشتر به کیفیت طرح اهمیت داده شده، بیان نمودند: تقدم کیفیت بر کمیت اصل مهم برگزاری طرح ضیافت اندیشه سال جاری است.

 

در ادامه برنامه، دکتر عبدالله حاتم زاده، رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان از ابتدای آغاز طرح ضیافت اندیشه یکی از چند دانشگاهی بود که میزبان آن در کشور شد، بیان کرد: همه مسئولان دانشگاه در تلاش هستند که امکانات قابل قبولی را برای دانشجویان فراهم کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در این طرح در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند، اظهار کرد: همدلی و همیاری بین دانشجویان از اهداف اصلی طرح دانشجویی ضیافت اندیشه است.

 

رئیس دانشگاه گیلان، بیان کرد: در قالب طرح ضیافت اندیشه سال جاری، آموزه های دینی در زمینه های اسلامی بین دانشجویان تقویت می‌شود.

 

دکتر حاتم زاده، دانشجویان را یکی از ارکان اصلی طرح ضیافت اندیشه عنوان کرد و گفت: حضور پرشور جوانان در بهتر برگزاری آن نقش موثری داشته باشند.

دسته بندی :
خبرها