سازه های ماکارونی

18 08 2015
کد خبر : 4222753
تعداد بازدید : 126

دبیر انجمن علمی

شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
پارمیدا شاهنظری     دکتر سعید پورزینلی  

آخرین اخبار و اطلاعیه

کارگاه یک روزه ساخت سازه های ماکارونی

دوره آموزش ساخت سازه ماکارونی

دومین  دوره ی مسابقات استانی  سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان در گرایش"بار متحرک"

سازه های ماکارونی به سازههایی اطلاق میشود که در مقیاس کوچکتر نسبت به سازههای واقعی طراحی و با مصالحی مانند ماکارونی و چسب ساخته شده و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار میگیرند. در واقع این سازه ها هم به عنوان ماکت ساخته  میشوند (سازه زیبا) و همچنین به صورت سازه ی راندمانی که چنانچه بار بیشتری را تحمل کند موفق تر خواهد بود.سازه تحت بارگذاری یکنواخت، متمرکز و متحرک، Towercrain ، انواع قابهای ساختمانی و ستونهای فشاری از انواع رایج سازه های ماکارونی می باشد.

این سری از مسابقات 14 اسفند ماه 1395 با شرکت 23 سازه از 5 دانشگاه استان در لابی دانشکده فنی برگزار گردید. بارگذاری سازه ها : ابتدا یک بار 4 کیلوگرمی به سازه ها اعمال گردید و در مرحله ی دوم سازه هایی که موفق شده بودند بار 4 کیلوگرمی را تحمل کنند در مرحله دوم با بار 5 کیلوگرمی مورد بارگذاری قرار گرفتند. پس از اتمام بارگذاری سازه ها در دو مرحله و پس از داوری نهایی سازه های رده بندی تیم ها بشکل زیر شکل گرفت : بخش 45 سانتیمتری: تیم اول: استار بریج از دانشگاه گیلان تیم دوم: کاسپین از دانشگاه گیلان تیم سوم : گیلان سازه از دانشگاه گیلان

5 6 7

تصاویر تکمیلی

اولین دوره ی مسابقات ملی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان

اولین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی در دانشگاه گیلان با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان این دانشگاه با سازه های ماکارونی و ایجاد علاقمندی در آنها برای گرایش به این رشته در تاریخ های 6 الی 8 اردیبهشت ماه 1395 به پشتوانه الهی و با کمک مسئولین دانشگاه و همت اعضای انجمن علمی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان برگزار گردید و مورد توجه بسیاری از دانشجویان نیز قرار گرفت.

این سری از مسابقات با شرکت بیش از 40 تیم از 25 دانشگاه کشور و 15 استان و در مجموع 75 سازه در تالار شهید مطهری دانشکده ی کشاورزی برگزار گردید.

افتتاحیه این مسابقات در روز سه شنبه (7 اردیبهشت) راس ساعت 10:30 صبح با حضور مهمانانی چون معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان خانم دکتر کریمی، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان  دکتر عزیزپور، ریاست دانشکده فنی، مدیر گروه عمران دانشکده فنی، دکتر صدر ممتازی استاد راهنمای انجمن علمی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان،  دکتر جمشیدی ریاست اسبق شورای اسلامی کلانشهر رشت،  خانم دکتر پیشگر عضو شورای اسلامی کلانشهر و همچنین با حضور  کارشناس انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه و همچنین تعدادی از اساتید دانشکده فنی برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز گردید و پس از پخش سرود ملی، دکتر صدر ممتازی بعنوان استاد راهنمای این انجمن به تبیین مسیر پیموده شده جهت برگزاری مسابقه پرداختند.

سپس مهندس سید ابوالفضل ابراهیمی دبیر سابق انجمن علمی عمران و همچنین انجمن علمی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان و  دبیر برگزاری این مسابقه ی ملی در خصوص روند اجرای مسابقه و تقدیر و تشکر از افرادی که در برگزاری این رویداد ملی دخیل بودند مباحثی را مطرح نمودند.

بارگذاری سازه ها در طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه در دوبخش 45 سانتیمتری و بخش یک متری انجام گرفت و در پایان مسابقه و در مراسم اختتامیه پس از داوری نهایی، تیم های برتر به ترتیب زیر  معرفی شدند. مسابقه در  گرایش راندمانی برگزار گردید و ملاک برتری و رتبه بندی سازه ها، بالاتر بودن راندمان سازه(حاصل تقسیم وزن تحمل شده به گرم به وزن خود سازه به گرم) بود. تمامی سازه ها می بایست طبق نکات و ضوابط آیین نامه منتشر شده، از جمله ضوابط چسب کاری و ... ساخته می شد و هرگونه تخلف از این ضوابط موجب حذف سازه می گردید.

بخش 45 سانتیمتری: تیم اول: دانشگاه آزاد زاهدان تیم دوم: دانشگاه آزاد بویین زهرا تیم سوم : دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی

بخش یک متری: تیم اول : دانشگاه آزاد زاهدان تیم دوم : دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی تیم سوم: دانشگاه گیلان

شایان ذکر است خبرگزاری های استان گیلان، شبکه خبر و همچنین شبکه آموزش جهت پوشش خبری این مسابقات در سالن برگزاری مسابقه در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

تصاویر مسابقه

دسته بندی :
بین رشته ای
page