رئیس سازمان بسیج اساتید کشور : قدرت نظام اسلامی خواب را از چشم دشمنان ربوده است

08 05 2013
کد خبر : 4208515
تعداد بازدید : 31
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران دوستان بسیار قدرتمندی در منطقه دارد، گفت: قدرت نظام اسلامی خواب را از چشم دشمنان ربوده است.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سهراب صلاحی در همایش «سیاسی، بصیرتی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب تمام دولت‌ها در حد توان خود زحمت کشیده‌اند، اظهار کرد: نباید در کشور سیاه‌نمایی کرد و صرفاً نیز نقاط مثبت را دید و از مشکلات غافل شد.

 

*آمریکا توانایی مقابله با ایران را ندارد

وی با مقایسه دو کشور ایران و مصر، گفت: مصر در برخی زمینه‌ها دارای سابقه بیشتری نسبت به ایران است و این کشور تنها کشوری بود که با پذیرش اسلام زبان خود را به عربی تغییر داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: مصر یکی از الگوهای جنبش ملی شدن صنعت نفت بود.

صلاحی با بیان اینکه ایران اسلامی در 34 سال اخیر تحت فشار غرب بوده و مصر در این مدت مورد حمایت غرب قرار گرفته است، تصریح کرد: با مقایسه وضعیت دو کشور ایران و مصر در شرایط کنونی به حقایق بسیاری دست می‌یابیم.

وی آمریکا و قدرت‌های غربی را دارای توانایی مقابله با ایران اسلامی ندانست و یادآور شد: در دوران تحریم ایران فضایی شد و به دانش هسته‌ای رسید و اکنون در برخی علوم از جمله کشورهای مطرح و برتر جهان شده است.

 

*ایران دوستان بسیار قدرتمندی در منطقه دارد

این مسئول با تأکید بر اینکه امروز ایران دوستان بسیار قدرتمندی در منطقه دارد، گفت: قدرت نظام اسلامی خواب را از چشم دشمنان ربوده است.

وی پیگیری برای تدوین و اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نیاز کنونی کشور خواند و افزود: در سطح منطقه‌ای باید ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام پیگیری شود.

صلاحی، با اشاره به مسئله فلسطین، خاطرنشان کرد: آرمان فلسطین رسالت انقلاب اسلامی است و حتی اگر فلسطینی‌ها از آرمان خود دست بکشند ما این آرمان مقدس را رها نمی‌کنیم.

 

*جمهوری اسلامی عمق راهبردی بسیار قدرتمندی دارد

وی جنگ دشمنان با ایران را به معنای جنگ با تمام جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی از عمق راهبردی بسیار قدرتمندی در جهان اسلام برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمنان در دوران کنونی از نظر مبانی نظری و راهبردی به پایان راه رسیده‌اند، اذعان کرد: ایجاد جنگ در سوریه توسط غرب به معنای پایان راه استکبار جهانی و تفکر لیبرالیسم است.

 

*ایران به قدرت بالفعل بین‌المللی تبدیل شود

وی پایداری انقلاب اسلامی را نیازمند تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: ایران باید به قدرت بالفعل بین‌المللی تبدیل شود.

صلاحی، تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی را نیازمند تحقق دانشگاه اسلامی ذکر کرد و متذکر شد: با علوم انسانی ترجمه‌ای تمدن جدید اسلامی ایجاد نمی‌شود.

وی با تصریح بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد تمدن اسلامی استفاده کرد، گفت: برای پیشرفت کشور باید از تمام سلایق حتی از مخالفان نجیب بهره برد.

 

*ارتباط مردم با نظام اسلامی قلبی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، افزود: برای رسیدن به اهداف بزرگ باید سعه‌صدر دولت‌ها بالا رود.

وی اساتید دانشگاه را قشر مرجع دانشجویان نامید و یادآور شد: 90 درصد داشته‌های دانشجویان از اساتید است.

صلاحی ارتباط مردم با نظام اسلامی را قلبی و معنوی خواند و تصریح کرد: اگر مشکلات امروز کشور در بسیاری از کشورهای غربی رخ می‌داد آن نظام سرنگون می‌شد.

 

*قوه مجریه بازوی اجرایی ولی‌فقیه است/ قوه مجریه ایدئولوگ نظام نیست

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید تفکرات ولی‌فقیه را به جهان به ویژه کشورهای اسلامی معرفی کنند، خاطرنشان کرد: قوه مجریه بازوی اجرایی ولی‌فقیه است و ایدئولوگ نظام نیست.

این مسئول، تبلیغ زیاد در عرصه انتخابات را نشانه اصلح بودن کاندیداها ندانست و اذعان کرد: هر فردی تبلیغ بیشتری کرده و از امکانات عمومی استفاده کند باید در عرصه انتخابات از مردم نمره منفی بگیرد.

 

دسته بندی :
خبرها