ذوالنور: دشمن نگران دستیابی ایران به علوم پیشرفته‌تر از انرژی هسته‌ای است

18 06 2012
کد خبر : 4210735
تعداد بازدید : 44
خبرگزاری فارس: جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن در صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران تردیدی ندارد اما نگران رشد علمی این کشور در دستیابی به علوم پیشرفته‌تری است.

 

براساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در همایش بزرگ «بصیرت و جهاد علمی» در جمع مسئولان شوراها و اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌های گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به صدور فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو توسط امام راحل در آخرین سال عمر گهر بار ایشان، اظهار کرد: امروزه تشکیل بسیج طلبه و دانشجو یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها به شمار می‌رود زیرا اگر امور در مجرای طبیعی خود جریان داشته باشد نیاز به بسیج وجود ندارد و از آنجا که بسیج زمانی تشکیل می‌شود که در کشور تهدید و خطر در پیش باشد این امر ضرورت پیدا می‌کند.

وی، با اشاره به خاطره فتح خرمشهر در سوم خرداد، یادآور شد: دشمن روزی می‌خواست نقشه جغرافیایی ما را تغییر دهد ولی امروز ناچار شده با ایران در فضا نیز همسایه شود.

 وی، ورود تفکر بسیجی و ابتکاراتی نظیر نامگذاری سال‌های کشور با موضوعات مرتبط با مسائل روز را از تدابیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری خواند و متذکر شد: امروز دشمن می‌داند که مشکل ایران داشتن انرژی هسته‌ای نیست زیرا در صلح‌آمیز بودن آن تردیدی ندارد اما نگران رشد علمی ما در دستیابی به علوم پیشرفته‌تری است.

 وی، جمهوری اسلامی را ام‌القرای کشورهای اسلامی دانست و افزود: دشمن با طرح برنامه‌هایی مانند اسلام هراسی، شیعه هراسی و ترساندن کشورهای همسایه از ایران قصد دارد جلوی پیشرفت ایران را در منطقه بگیرد زیرا می‌داند با پیشرفت ایران دامنه نفوذ غرب در منطقه محدود شده و زمینه تنفس صهیونیسم نیز تنگ می‌شود و هم‌افزایی و همسویی ایران در منطقه گسترش می‌یابد و موجب تحکیم و پایداری انقلاب اسلامی در منطقه می‌شود.

وی در پایان این سخرانی با بیان اینکه خلٱ رهبری واحد موجب به پیروزی نرسیدن انقلاب‌های مصر شده است، متذکر شد: قوی‌ترین ابزار بصیرت در اختیار مقام معظم رهبری قرار دارد.

در بخش پایانی این همایش نخبگان بسیجی منتخب از بین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معرفی شدند.

دسته بندی :
خبرها