دکتر حاتم زاده : موضوع حجاب و عفاف باید بطور مستمر در دانشگاه¬های استان پیگیری شود.

01 08 2012
کد خبر : 4210435
تعداد بازدید : 30
نشست شورای هماهنگی فعالیت¬های فرهنگی دانشگاه¬های استان ساعت 10 روز دوشنبه مورخ 09/05/91 در اتاق شورای سازمان مرکزی دانشگاه گیلان برگزار شد. در این نشست که جمعی از مسئولین نیروی انتظامی گیلان نیز حضور داشتند دکتر حاتم¬زاده رئیس دانشگاه گیلان طی سخنانی با اشاره به موضوع و اهمیت پوشش اسلامی در سطح جامعه، وظایف دانشگاه¬ها و مؤسسات آموزش عالی استان را با اهمیت توصیف کردند و با اشاره به شیوه¬نامه ارسالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار پیگیری مستمر این موضوع از سوی رؤسای دانشگاه¬های استان شدند.
وی در ادامه با استناد به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه¬ها در این زمینه افزودند: تولید علم و تقویت شرکت¬های دانش بنیان و همچنین ارتباط صنعت و دانشگاه¬ها می¬تواند در نیل به این رهنمود معظم له سازنده باشد.
 ایشان تبلیغات کاذب دشمنان نظام و واقعیّت سازی از رویدادهای داخلی را از نکات قابل توجه در شرایط حاضر کشور عنوان کردند و از مدیران دانشگاه¬ها خواستند تا با دقت و تدبیر مشکلات فرارو را بر طرف سازند.
دکتر شاکری¬نیا رئیس شورای هماهنگی فعالیت¬های فرهنگی دانشگاه¬های استان نیز طی گزارش با اشاره به دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و آمادگی این دستگاه برای راه اندازی « خانه دیجیتال» در سطح دانشگاه¬های استان اذعان کرد:
دانشگاه گیلان بعنوان دانشگاه مادر استان در حال رایزنی با سازمان¬های فرهنگی استان برای تدوین راهکارهای اجرایی همکاریهای مشترک فرهنگی است و در این زمینه با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز دیداری برگزار شده که در این دیدار صدا و سیمای مرکز گیلان نیز آمادگی خود را برای همکاریهای مشترک با دانشگاه¬های استان اعلام نموده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در ادامه افزود : طرح « خانه دیجیتال» و تولید محتواهای فرهنگی مطابق با سیاست¬های نظام، برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان در عرصه فضای مجازی است که با راه¬اندازی آن بسیاری از نیازهای دانشجویان نیز مرتفع خواهد شد.
در ادامه این نشست سرهنگ محمد خانی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با اشاره به ترفندهای دشمنان در فضای مجازی اظهار داشتند: مقام معظم رهبری توجه ویژه¬ای به فضای مجازی دارند. وی تولید محتواهای غیراخلاقی، ترویج اندیشه و افکار غرب، تغییر جهان¬بینی و هویت کاربران ، گروه¬گرایی افراطی، ترویج ادیان مخدوش و ترویج روابط اجتماعی خارج از محتوای دینی را از جمله آسیب¬های فراروی کاربران بویژه جوانان برشمردند. وی با استقبال از برگزاری اینگونه جلسات مشترک با دانشگاه¬ها، آمادگی پلیس فضای تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ( فتا) را برای هرگونه همکاری در دانشگاه¬ها بیان داشتند.
در ادامه جلسه، دکتر اقدامی رئیس منطقه 17 دانشگاه¬های آزاد استان گیلان هم با اشاره به اقدامات مؤثر واحدهای دانشگاه¬های آزاد استان در مقولات فرهنگی از جمله حجاب و عفاف ، خواستار بهره¬گیری دانشگاه¬های استان از تجارب مفید یکدیگر شدند.
دکتر بردبار نماینده دانشگاه پیام نور استان نیز نقش خانواده¬های دانشجویان در فرایند فرهنگ سازی را با اهمیت عنوان کردند و با اشاره به زمان نزدیک آغاز سال تحصیلی آینده، خواستار نشست¬های بیشتر برای برنامه¬ریزی فرهنگی دانشگاه¬های استان شدند.
دکتر مرتضوی نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با اشاره به برنامه های دهگانه ترویج حجاب و عفاف وزارت کشور، اهم اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در موضوعات مختلف فرهنگی از جمله حجاب و عفاف را بر شمردند.
خانم آقایی رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی نیز هماهنگی و همگرایی مراکز آموزش عالی را در راه رسیدن به توسعه فرهنگی استان با اهمیت ذکر کردند و با اذعان به تجربیات موفق نیروی انتظامی در انجام پژوهش¬های فرهنگی در این زمینه ، آمادگی نیروی انتظامی را برای همکاری¬های مشترک با دانشگاهها در زمینه¬های مختلف از جمله پایان¬نامه و طرح¬های پژوهشی دانشجویی اعلام کردند.
در پایان این نشست مقرر شد با توجه به اهمیت خوابگاه¬های دانشجویی در زمینه فرهنگ سازی، نشستی با حضور مدیران خوابگاه¬های دانشجویی سطح استان در شهریور ماه در دانشگاه گیلان برگزار گردد.
همچنین برگزاری کارگاه¬های آموزشی و نشست¬های پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان نیروی انتظامی در سطح دانشگاه¬های استان بویژه در عرصه فضای مجازی، تولید محصولات فرهنگی مشترک دانشگاه¬ها و نیروی انتظامی ، تشکیل خانه¬های دیجیتالی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح دانشگاه¬های استان از جمله مصوبات این نشست بوده است.


دسته بندی :
خبرها