حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در همایش ( راه طی شده و افق پیش رو)

05 12 2014
کد خبر : 4204821
تعداد بازدید : 26

خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در همایش "راه طی شده و افق پیش رو" که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و اداره کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فرهنگی و اجتماعی در سالن اجتماعات وزارت علوم و با حضور، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونان فرهنگی دانشگاه ها در روز سه شنبه مورخ 93/09/11 برگزار شد شرکت نمودند.

 از جمله برنامه های این همایش:

1 ـ گزارش: ارائه گزارش عملکرد معاونت و دفاتر زیر مجموعه آن و رونمایی از منشور حقوق دانشجویی

2 ـ ارزیابی : نقد و ارزیابی عملکرد یکساله معاونت و دفاتر زیر مجموعه به همراه بحث و گفتگو

3 ـ تحلیل استراتژیک :نشست تخصصی ( سخنرانی ، بحث و تبادل نظر)

4 ـ جمع بندی : بحث و بررسی در مورد سیاستهای فرهنگی و اجتماعی و ترسیم افق آینده

در این همایش دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان  را سرمایه‌های اجتماعی و انسانی ما دانستند و تأکید کردند ما وظیفه داریم به آنها اعتماد کنیم .
 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری در زمینه فرهنگ و اهمیت مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها، تصریح کردند: تربیت دانشجو و انسان‌های عالم، کارآمد، ماهر و دارای تخصص و علم، مأموریت و مسئولیت اصلی دانشگاه‌هاست، اما تربیت فرهنگی دانشجو و مسئله فرهنگ در دانشگاه‌ها نیزجزو برنامه‌ها و مأموریت‌های اصلی است که باید مورد توجه باشد.

در ادامه این همایش دکتر سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از منشور حقوق دانشجویی به صورت مجازی رونمایی کردند.

دکتر هاشمی با اشاره به مناسبت یک سالگی پویش و حرکت مشترکی که در مسیر فرهنگی دانشگاه‌ها داشته‌ایم، در این جا جمع شده‌ایم، که شروع این حرکت را که اولین جلوه آن برگزاری برنامه 16 آذر(روز دانشجو) با حضور رئیس جمهوری در دانشگاه شهید بهشتی در سال گذشته بود، و امروز نیز که در آستانه این مناسبت مهم قرار داریم ، توفیقی است که در این جمع راه طی شده را ارزیابی کنیم و تلاش هایی که در کنار هم داشتیم و توفیقات و ناکامی‌های خود را ارزیابی کرده و گذشته را به عنوان چراغ راه و عبرتی برای آینده قرار دهیم.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله فعالیت‌های فرهنگی در سال گذشته، تصریح کرد: پس از یک سال تلاش مشترک جا دارد به ارزیابی آنچه انجام داده‌ایم، بپردازیم. ما معمولا اهل نقد و نقادی هستیم و همواره گفته ایم یکی از آموزه هایی که باید تعقیب کنیم این است که باید اهل نقدپذیری هم باشیم. پس چه خوب که ما همچنان که به نقد حوزه های دیگر می پرازیم به نقد خویشتن نیز بپردازیم و خودنقادی را به عنوان الگو ترویج کنیم.

وزیر علوم: دانشجویان سرمایه‌های اجتماعی و انسانی ما هستند و ما وظیفه داریم به آنها اعتماد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم; از منشور حقوق دانشجویی رونمایی کرد.


دسته بندی :
خبرها