حضور دو تیم از دانشگاه گیلان در مسابقات منطقه ای برنامه نویسی در دانشگاه صنعتی شریف

28 12 2014
کد خبر : 4204611
تعداد بازدید : 44
با همکاری و حمایت معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه گیلان انجمن علمی دانشجویی کامپيوتر دانشگاه گیلان در شانزدهمین دوره مسابقات منطقه ای ـ دانشگاهی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد شرکت نمودند.

با توجه به مسابقات ورودی اينترنتی دانشگاه صنعتی شريف،انجمن علمی دانشجویی کامپيوتر دانشگاه گیلان موفق به کسب دو سهميه (که هر سهميه متشکل از يک گروه سه نفره) می باشد جهت شرکت در مسابقات ACM-ICPC سايت تهران شدند.

گروه اول: حسام حداد، محمد عليپور، نريمان اسماعيلی فرد ـ گروه دوم: پرنيان يوسفي، کاوه محمدي، ابراهيم نيکمرد

شانزدهمین دوره مسابقات منطقه ای ـ دانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف طی دو روز پنجشنبه 27 و جمعه 28 آذر برگزار شد. از 101 تیم شرکت کننده در این دوره از مسابقات ، دو تیم اعزامی از دانشگاه گیلان تیم Unrefusable Offer Safe Mode در رده 16 و تیم Unrefusable Offer New Mode در رده 62 قرار گرفتند. با این نتیجه بدست آمده در رده بندی دانشگاهی دانشگاه گیلان بعد از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از 50 دانشگاه شرکت کننده در رده 7 ام قرار گرفت. به ترتیب بعد از دانشگاه گیلان دانشگاه اصفهان در رده 8 ام، دانشگاه شیراز در رده 9 ام و دانشگاه صنعتی اصفهان در رده 10 ام قرار گرفتند.

همچنین تیم دوم دانشگاه گیلان بهتر از نمایندگانی از دانشگاه های صاحب نامی مثل دانشگاه تهران ، امیرکبیر و همچنین بهتر از سه نماینده دانشگاه شاهرود، در رده 62 ام تیمی قرار گرفت.

لازم به ذکر است دانشگاه صنعتی شریف با 7 تیم،  دانشگاه تهران با 8 تیم، دانشگاه شهید بهشتی با 7 تیم، دانشگاه امیرکبیر با 7 تیم و همچنین  دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی اصفهان هر یک با چهار تیم به نمایندگی از دانشگاه در این مسابقات حضور داشتند.

با این نتیجه بدست آمده نمایندگان دانشگاه گیلان پتانسیل خوب برنامه نویسی دانشگاه را بین بهترین نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور نشان دادند و همچنین برای سه سال آینده سهمیه دانشگاه گیلان در این مسابقات به 4 تیم افزایش یافته است.

مسابقات برنامه نویسی در دو مرحله منطقه ای و جهانی برگزار می شود. از هر مسابقه منطقه ای تعداد محدودی دانشگاه برگزیده به مسابقات جهانی اعزام میشوند.

هر ساله تمامی دانشگاه ها با علم به این که رده بندی تنها بر اساس عملکرد بهترین تیم هر دانشگاه می باشد سعی بر این دارند که بهترین برنامه نویسان دانشگاه اعم از دانشجویان مهندسی کامپیوتر ، دانشجویان علوم کامپیوتر و رشته های مرتبط را در تیم های برتر دانشگاه جمع کنند.

جزئیات کل رده بندی در لینک زیر قابل مشاهده هست، رده بندی هر تیم ابتدا بر اساس تعداد سوال حل شده ، و سپس بر اساس مجموع زمان ارسال میباشد:

http://icpc.sharif.edu/acmicpc14/scoreboard

رده بندی هر دانشگاه بر اساس مکان بهترین تیم آن دانشگاه در مقایسه با بهترین نماینده دانشگاه های دیگر میباشد. پیش ازین دانشگاه گیلان 4 دوره دیگر در سال های 2013 ، 2010 ، 2009 ، 2008 در این مسابقات شرکت کرده بود.

در کنار این مسابقه ، یک سخنرانی کلیدی توسط دکتر محمد مهدیان دانش آموخته صنعتی شریف و دانشگاه MIT امریکا که هم اکنون در واحد تحقیقاتی Google مشغول به کار می باشد برای شرکت کنندگان انجام شد.

سه سخرانی دیگر نیز با عنوان توالی‌یابی دی‌ان‌ای ، دوازده گام از ایده تا محصول  ، تجاری‌سازی ایده‌ها در حاشیه این مسابقات در روز پنجشنبه برای تمامی شرکت کنندگان این مسابقه انجام شد.

 

تصاویر مسابقات و خبر در خبرگزاری ایرنا:

http://irna.ir/fa/Photo/2788111

http://www.irna.ir/fa/News/81432502

خبر از وبسایت ITSN :

http://www.itsn.ir/?p=2714

 

دسته بندی :
خبرها