جلسه هماهنگی رؤسای دانشگاهها ویژه کنگره شهدای دانشجو استان گیلان

01 07 2015
کد خبر : 4204341
تعداد بازدید : 39

جلسه مذکور با قرائت قرآن شروع شد. در ابتدای جلسه آقای دکتر رضی ریاست دانشگاه ضمن تشکر از حاضرین و تبریک طلیعه فجر انقلاب اسلامی نحوه شکل گیری و برگزاری جلسات مختلف را توضیح دادند. در ادامه آقای مهدی پور دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان به تشریح روند اجرایی کارها و برنامه های انجام شده و در شرف انجام تا روز کنگره پرداختند. ایشان در بیانات خود به برگزاری بیش از 14 یادواره شهرستانی و دانشگاهی اشاره نموده و نوید تدارک و برگزاری 6 یادواره دیگر تا روز برگزاری کنگره را دادند. در ادامه ایشان به تجمیع فعالیتهای عمده در دهه منتهی به روز کنگره یعنی 18 الی 28 بهمن را اذعان داشته و تهیه و تدوین شدن کتاب «مسافر آفتاب» ویژه زندگی نامه شهید شاخص علی رضا ناصحی و تهیه نرم افزار رایانه ای و گوشی های همراه، بسته نمایشگاهی با موضوعات سبک زندگی، تولید موسیقی و رونمایی از آن در کنگره، فلش کارت، چاپ ویژه نامه و تدارک بیش از 6 هزار سند از خانواده های معظم شهدای دانشجو، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی «ستارگان گیل»، نمایشنامه خاص شهدای دانشجو و برگزاری تئاتر در چهار دانشگاه استان، اجرای جشنواره شعر، مسابقات ورزشی، محفل انس با قرآن و... را نوید دادند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده سازمان صدا و سیما نیز در این جلسه اعلام آمادگی دفاتر مربوطه را جهت حمایت همه جانبه از این برنامه اعلام نمودند.

در این جلسه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ضمن اعلام حمایت از برنامه های اجرایی تولیدی، پیشنهاد دادند دانشجویان شرکت کننده در برنامه های کنگره شهدا در اعزام به راهیان نور در اولویت باشند. همچنین نماینده ستاد کنگره شهدای استان نیز اعلام حمایت خود را از نشر و چاپ کتاب، پوستر و بنر ویژه کنگره شهدای استان اعلام نمودند.

سپس نماینده سپاه قدس گیلان ضمن ارج نهادن به تلاش های انجام شده توسط دانشگاهها و دبیر اجرایی این کنگره، تأکید نمودند در کنار نامگذاری اماکن دانشگاهی، شناسنامه ای از خصوصیات و مشخصات دانشجوی شهید نیز نصب گردد.

در این جلسه باشکوه که فرماندار رشت و معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز حضور داشتند، فرماندار رشت پیشنهاد داد تا در کمیته نامگذاری اماکن، خیابان ها و مسیرهای منتهی به دانشگاه ها به تمثال مبارک شهدای دانشجو مزین گردد. وی همچنین حمایت همه جانبه خود را از برنامه های این کنگره چه در سطح شهرستان و چه استان اعلام داشتند.

در بخش پایانی جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن برشمردن لزوم توجه به نگرش ها و ارزشهای جامعه و نگاه ویژه به میراث معنوی و فرهنگی شهدا، خواستار همت جمعی همه نهادهای فرهنگی و اجرایی در حفظ ارزشهای فرهنگی و پاسداشت دستاوردهای انقلاب شدند. ایشان همچنین حمایت مالی استانداری از این برنامه را نیز اذعان داشتند.

در ادامه دانشگاه های مختلف به بیان دیدگاه ها و گزارش عملکرد خود پرداختند.

در خاتمه این جلسه ریاست دانشگاه و رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان ضمن توجه دادن به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازشناسی کامل الگوهای ارزشی در جامعه خصوصاً شهدای دانشجو از دانشگاههای استان به خاطر حضور و حمایت های مادی و معنوی خود که انجام پذیرفته و یا در شرف انجام می باشد تشکر نمودند و مقرر گردید جلسات بعدی در سطح معاونین فرهنگی دانشگاه تا روز برگزاری کنگره شهدای دانشجو در مورخ 28/11/93 ادامه یابد.

 
دسته بندی :
خبرها