اولین نشست کارگروه اتاق فکر استان در دانشگاه گیلان برگزار گردید.

01 07 2015
کد خبر : 4204041
تعداد بازدید : 38
اولین نشست کارگروه اتاق فکر استان گیلان با حضور تعدادی از صاحب نظران استان در حوزه های مختلف به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

رئیس دانشگاه گیلان در این نشست گفت: نگاه ما باید به گونه ای باشد که توسعه کشور و استان،دغدغه همه همکاران هیأت علمی باشد.

دکتر احمد رضی شناخت مسائل استان را مهم خواند و تاکید کرد بر همه ما وظیفه است در جهت مرتفع ساختن این مسائل گام برداریم.

وی ضمن تشریح ابزارهای مختلف حل مسائل،به دانشگاه هایی که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دارند اشاره کرد و یادآور شد پایان نامه هایی که دانشجویان نحصیلات تکمیلی می نویسند بهترین فرصت برای سوق دادن موضوعات آن ها به سمت مسائل استان است.

رئیس دانشگاه گیلان توجه به مباحث پایه ای توسعه را مهم خواند و گفت:ما باید از ایده و نظرات صاحب نظران مباحث پایه ای توسعه استفاده کنیم و از سوی دیگر نگاه توسعه ای را در دانشگاه ها گسترش دهیم و نگاه ما به مسائل نگاهی از جنس حل مساله باشد.

دکتر رضا معصومی راد مدیر اتاق فکر استان گیلان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از روند و نحوه شکل گیری اتاق فکر در کشور و استان گیلان اشاره کرد و لازمه تشکیل اتاق فکر استانی را به جای جمع‌اوری داده‌ها و اطلاعات، با توجه به مدل هرم مديريت دانش صرفاً به جمع‌بندی نظرات تحلیلی نهایی و کاربردی خواند.

دکتر معصومی راد با بیان اینکه اتاق فکر استانی از طریق همکاری و اراده مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفته است خاطر نشان کرد شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی(شمس) ملتزم به انتشار و انتقال ایده‌های سیاستی شکل‌گرفته در این اتاق‌های فکر به سیاست‌گذاران ملی و منطقه‌ای می باشد.

رئيس امور تدوين الگوی اسلامي- ايرانی پيشرفت تشکیل اتاق‌های فکر استانی را در پی نهادینه‌سازی مشارکت و همفکری کلیه فرهیختگان جامعه ایرانی و ورود اندیشه‌ها و خواست‌های آنان به چرخه سیاست‌گذاری عمومی دانست و اذعان کرد فعالیت‌های اتاق فکر استانی مبتنی بر جمع‌بندی نظرات کارشناسی خبرگان استانی و تمرکز بر مدیریت دانش خبرگی است.

عضو گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان ارتقاء همفکری ملی،به اشتراک گذاشتن دانش بومی و منطقه ای در امور ملی،مشارکت نخبگان در شناسایی مسائل و راه کارهای ملی - منطقه ای،استقرار شبکه نخبگان طرف مشاوره سیاستگذاری در کل کشور ،ارتقاء کیفیت تصمیم‌گیری استانی در گستره ملی و نیز در سطح منطقه‌ای و محلی،افزایش ظرفیت ارتباطی میان دولت و نخبگان از طریق افزایش گفتگوی ملی بر حول مسائل اساسی سیاست‌گذاری،هموار کردن مسیر مبادله داده‌ها و اطلاعات میان دولت و نخبگان محلی و بازتاب دادن دیدگاه های نخبگان محلی و منطقه ای در عرصه ملی را از جمله اهداف تشکیل اتاق فکر دانست.

مدیر اتاق فکر استان گیلان حضور کلیه مدعوین در این نشست را ناشی از دغدغه آنان در جهت توسعه استان دانست و به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف استان اشاره کرد و گفت:دعوت از مدیران استانی متناسب با بحث جلسات آینده از جمله برنامه های این اتاق فکر خواهد بود.

شایان ذکر است در این نشست اعضای جلسه به بیان ایده ها و نظر های خود در زمینه های مختلف استان همچون صنعتی،کشاورزی،اقتصادی،مدیریتی و ... پرداختند.

 
دسته بندی :
خبرها