اولین جلسه ستاد استانی کنگره شهدای دانشجوی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان برگزار شد .

15 05 2021
کد خبر : 4239079
تعداد بازدید : 55

اولین نشست ستاد استانی سومین کنگره شهدای دانشجوی کشور صبح روز چهارشنبه مورخ بیست و دوم اردیبهشت هزار و چهارصد در سالن اجتماعات دانشکده هنرو معماری دانشگاه گیلان برگزار شد .

دراین نشست که با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان، روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و تنی چند از مدیران کل استانی برگزار شد، دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان و رئیس ستاد استانی سومین کنگره شهدای دانشجوی کشور ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به بیان دیدگاههای خود در خصوص نحوه برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه فاخر پرداخت.

ایشان ضمن تاکید بر الگو بودن مجموعه فعالیت های دانشگاهی، لزوم توجه به  تولید کارهای فاخر مرتبط با دفاع مقدس و شهدا، تعریف همایش علمی توسط دانشگاه های مستعد و توانمند، حمایت از پایان نامه های موضوعی، نوآوری و خلاقیت در برنامه های دانشگاهی، جهت دهی همه برنامه های فرهنگی و اجرایی در راستای کنگره شهدای دانشجو، تدوین شرح وظایف ستاد استانی، تشکیل ستاد های دانشگاهی، تشکیل ستاد های شهرستانی به مسئولیت دانشگاههای جامع، اشاره نموده و خواستار پیش بینی اعتبارات لازم در سرفصل بودجه توسط دانشگاه ها برای این برنامه فاخر معنوی شد.  

در ادامه سردار عبداله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به ایراد سخن پرداخته و با تاکید لزوم پاسداشت سیره و منش شهدا، یادآوری نقش علمی اساتید دانشگاهها  در دوران دفاع مقدس، بزرگداشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهدای دانشجو را نماد بازشناسی و معرفی الگوهای عملی برای جامعه معرفی کرد.

سردار عبداله پور برای نمود و جلوه میدانی برگزاری کنگره شهدای دانشجوی کشور پیشنهاد پیش بینی و تدوین برنامه ای مستمر و منظم در صدا و سیمای مرکز گیلان  با همیاری و همفکری  اعضای ستاد استانی  تحت عنوان «تا کنگره»  را اعلام نمود،  که بصورت پیوسته به اطلاع رسانی برنامه های پیش بینی شده و در دست اجرای کنگره شهدای دانشجوی بپردازد. همچنین ایشان اعلام آمادگی سپاه در خصوص همکاری کامل در برنامه ها را اعلام نمود.

در ادامه هریک از روسای دانشگاهها و مدیران کل مدعو به بیان دیدگاه های خود جهت تسهیل و بهبود هم افزایی فکری و اجرایی کنگره پرداخته و از جمله به موارد زیر اشاره نمودند:

الف. استفاد از ظرفیت فراگیر سازمان ورزش و جوانان در بهینه سازی برنامه ها ی ستاد استانی کنگره شهدای دانشجو

ب. هماهنگی و پیگیری برپایی نمایشگاه  دائمی آثار شهدای دانشجو در استان در موزه دفاع مقدس

ج. برنامه ریزی برای ثبت و ضبط برنامه های تدوینی واجرایی و همچنین تلاش برای  استمرار انتقال مفاهیم ایثار و شهادت بعد از برگزاری مراسم بزرگداشت کنگره در طول سال

د. پیگیری و هماهنگی نصب اِلمان شهدای دانشجو در ورودی شهرستان های استان گیلان

ه. بهره مندی از ظرفیت فکری و اجرایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاهها در کنار توانمندی های سازمانی تشکلهای دانشجویی و اساتید

در خاتمه این نشست با رونمایی از فیلم مستند ترم تحمیلی به پایان رسید.

سایر تصاویر

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

14 05 2024

پنجمین دوره آموزشی "کنشگری فرهنگی رسانه ای" ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های مناطق 2 و 3 کشور به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان

پنجمین دوره آموزشی کنشگری فرهنگی رسانه ای ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های مناطق ۲ و ۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در حال برگزاری است. این دوره آموزشی توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تا 27 اردیبهشت ماه 1043 با برگزاری کارگاه های آموزشی همچون تولد یک ایده؛ خلاقیت و ایده پردازی، سیر تولید محتوا، آشنایی با رسانه و مخاطب و بازاریابی و بازاریابی محتوایی اجرا می شود. دکتر اکبری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در مراسم افتتاحیه این دوره با اشاره به اهمیت حضور رسانه ای و کنشگری فعالان فرهنگی در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کرد این دوره موجب ایجاد جریان سازی رسانه ای در محیط های فرهنگی دانشگاه ها و زمینه ساز ایجاد پیوست رسانه ای برای تمامی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شود.  

16 04 2024

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در راستای عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم « قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ... »  « با آنها پیکار کنید که خداوند آنها را به دست شما مجازات می کند و آنها را رسوا می سازد و شما را بر آنها منصور و غالب می نماید ... »  پس از سکوت مذبوحانه شورای امنیت و سران مفتون صهیون ملل، فجر گستران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لبیک به بیانات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به اذن الله وعده صادق را رقم زدند و با هیبت خیبر شکن اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند و این تازه آغاز پاسخ‌ ها نه به خون به ناحق ریخته شده و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران است بلکه  تلألو تادییی؛ برای رفتار غیر عرف این رژیم خبیث و کودک کش صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق می باشد. آری ، آری قدرت نمایی مشروع ایران در جهان شروع شده است. سجیل های خدا یاور ما ساعت های متمادی در آسمان منطقه ، در امنیت کامل، مسیر خود را تا رسیدن به فوج عظیم  ابرهه طی کردند و هیچ کشوری در منطقه جز اذناب و ایادی رذل صهیون جرأت نکرد علیه آنها اقدامی کند. از یمن تا لبنان هم نوا و خودجوش  با موشک ها و پهپاد های ایران ، در حملاتی ترکیبی خطوط استکبار در منطقه درهم شکسته شد .  سلام و ثنای خدا بر روح پاک، بلند و اندیشه ژرف نگر شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم که با مجاهدتی بی وصف ، کاری کرد که خط مقدم جنگ کیلومتر‌ها از مرز‌های ما فاصله داشته باشد و اینک آرزوی آن شهید والامقام در هدف قراردادن قلب رژیم منحوس صهیونیستی تحقق یافته و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران  کیلومتر‌ها آن طرف‌تر، بیخ گوش ظالمان و جهانخواران، مراکز استراتژیک رژیم صهیونیستی را شخم زدند تا این پیام روشن را به آمریکا و مزدورانش در منطقه برسانند: «رژیم غاصب رفتنی است» . دانشگاهیان غیور دانشگاه گیلان ضمن حمایت قاطع از فخر آفرینان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تمامی جهان‌خواران و ایادی زبون آنان گوشزد می‌کند که مردمان این آب و خاک تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده اند و دست همه بدخواهان را از دین ، آیین و خاک مقدس مقاومت کوتاه خواهند کرد.  انَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ .