استاد رحیم پور ازغدی: مهدویت تنها یک مفهوم شیعی نیست

02 07 2012
کد خبر : 4210675
تعداد بازدید : 39
استاد حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دعوت بسیج اساتید استان و معاونت فرهنگی دانشگاه، صبح امروز در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان به مناسبت در پیش بودن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با موضوع "انسانیت در آخرالزمان" به سخنرانی پرداخت.

استاد رحیم پور ازغدی در این مراسم گفت: مهدویت تنها یک مفهوم شیعی نیست، بلکه در میان سایر ادیان الهی ، مفاهیم عرفانی ، دینی یا شبه دینی شرقی و غربی یک مقوله شناخته شده است. و حتی ایدئولوژی های سکولار مانند کمونیست و فاشیست نیز با کپی برداری از آموزه های دینی به منجی آخرالزمان معتقدند.

 

ایشان در ادامه افزود: تشریح و توصیف آخرالزمان از سوی سایر ایدئولوژی ها به برتری حاکمیت نظام سرمایه داری ، حاکمیت نژاد برتر ختم شده است. اما آخرالزمان اسلام حاکمیت هیچ فرد یا گروه و یا طبقه ای نیست. وسیله این انقلاب جهانی هم هر وسیله ای نمی باشد.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مفهوم عدالت در نگاه امام علی علیه السلام گفت: انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ، انقلابی است مبتنی بر عدالت مطلقه که در این انقلاب به احدی ظلم نخواهد شد.

 

ایشان با اشاره به اینکه زبان مهدی موعود (عج) زبان توده های مردم است تاکید کرد: مخاطبان امام عصر (عج) دو گروه می باشند. گروه اول توده های مردم هستند که با زبان کتاب و آیین خودشان با آن ها سخن گفته خواهد شد و مخاطبان دوم صاحبان زر و زور و تزویر هستند که زبان مقابله با آن ها زبان شمشیر است.

 

ایشان خاطر نشان ساخت که قیام و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ناقض مسئولیت بشر در قبال خود، جامعه و اخلاق نمی باشد . ظهور ایشان برای احیای قرآن و ادامه سنتهای الهی است.

 

استاد رحیم پور ازغدی در پایان به نقل از روایتی توصیه نمود که بهترین شکل انتظار آن است که به گونه ای زندگی کنید ،گویی ایشان هم اکنون حضور دارند.

دسته بندی :
audiences