آمار و کاربردها

18 08 2015
کد خبر : 4223009
تعداد بازدید : 153

 

 دبیر انجمن علمی شماره همراه استاد مشاور شماره همراه
امیر حسین خدیوی   دکترمحمد صیدپیشه  

آخرین اخبار و اطلاعیه

همایش گرامی داشت روز ملی آمار و برنامه ریزی 98

کارگاه آموزشی عملی نرم افزار SPSS و R

درخشش دانشگاه گیلان و انجمن های علمی دانشجویی در جشنواره ملی حرکت

چهارمین همایش گرامی داشت روز ملی آمار و برنامه ریزی

انتخاب دانشجوی دانشگاه گیلان به عنوان دبیر اتحادیه آمار

انتشار نشریه کارا

همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی

به همت انجمن علمی آمار دانشگاه گیلان مراسم گرامی داشت روز ملی آمار، 6 ام آبان ماه96 در تالار شهید کریمی دانشکده علوم پایه برگزار شد. در این مراسم که با حضور چهره های برجسته علمی، کارکنان سازمان آمار و مدیریت برنامه ریزی و اساتید دانشکده ریاضی برگزار شد به تاریخچه ی علم آمار و همچنین واکاوی نقاط ضعف سیستم آماری کشور اشاره شد. در این مراسم دکتر عباسی، ریاست دانشکده ریاضی، آمار را علمی گره گشا نامید و عنوان کرد: امروزه جامعه دارای پیچیدگی های بسیاری در زمینه های اقتصادی، امنیت، توسعه و سایر حوزه ها است و نام آمار به عنوان یکی از علوم گره گشا همیشه مطرح است. سپس دکتر محتشمی عضو هیات علمی آمار دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر امروز در صنعت و تجارت کشور با مشکل رو به رو هستیم همگی ناشی از کم توجهی به آمار است. محتشمی در ادامه با شعار "سرشماری؛ گذشته، حال و آینده" به بررسی پیدایش علم آمار از گذشته تا کنون پرداخت که با پرسش هایی از جانب حاضران همراه شد. دکتر محتشمی در تبیین اهمیت سرشماری و نقش آن در آمار گفت: امروزه دیگر نمی توان به شیوه های سرشماری قدیمی اطمینان کرد و برای یک آمار گیری درست می بایست بر اطلاعات ثبتی و دقیق تکیه کنیم تا بتوان نتیجه ی درستی به دست آورد. در ادامه مهندس وحید طیفوری معاون سازمان آمار و مدیریت برنامه ریزی گیلان به طرح بحثی با عنوان "گذار از نظام سنتی به سوی نظام مدرن" پرداخت. طیفوری گفت: ما همانگونه که در سرشماری پیشین بخشی از فرآیند سرشماری را دیجیتال کردیم در تلاشیم تا برای سرشماری بعد تمامی مراحل سرشماری را دیجیتال کنیم. مهندس طیفوری با مقایسه نظام آماری قدیم با نظام آماری جدید افزود: طبعا نتیجه ای که از نظام آماری جدید به دست می آید قابل اعتنا تر از نظام قدیمی است. طیفوری در ادامه ضمن برشمردن محور های ثبتی معنایی گفت: امروزه در کلیت آمار های کشور نباید محرمانگی وجود داشته باشد و همه ی مردم باید از تمام آمار های موجود مطلع باشند. او در ادامه افزود: وجود محرمانگی در ارائه آمار ها تنها مختص به آمار های شخصی و خصوصی افراد است که محل بحث ما نیست. مهندس طیفوری همچنین گفت: باید میان مرکز آمار و وزارت علوم تفاهم نامه هایی امضا شود تا فارغ التحصیلان آمار بتوانند به عنوان نیرویی متخصص به سیستم اداری آماری کمک کنند. شایان ذکر است یکی از برنامه جانبی این همایش پخش کلیپ بود: کلیپی که در آن نظر اقشار مختلف جامعه در باره ی علم آمار پرسیده شده بود که در میان آن ها، بازاریان، دانشجویان و کارمندان هر یک نظرات مختلفی در این باب ایراد کرده بودند اما هیچ کدام از این اقشار شناخت درستی از کاربرد علم آمار نداشتند و کلیپی از زندگی نامه دکتر رضا ارقامی و دکتر علی عمیدی بود. و  از دیگر بخش های همایش تقدیر از دکتر محتشمی بود که با اهدا تندیسی به ایشان  انجام شد. تقدیر از دانشجویان برتر آماری دانشگاه گیلان نیز پس از هماهنگی با معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به جای تالار شهید کریمی در تالار حکمت مورخ 8آبان1396 انجام شد.

تصاویر

شرکت در جلسه شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی آمار

جلسه شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی آمار به میزبانی دانشگاه بیرجند در روز دوم شهریور  96 برگزار گردید. در این جلسه بنیامین لقمان نیا  از دانشجویان دانشگاه گیلان دبیر اتحادیه آمار کشور و دبیر اسبق انجمن علمی آمار دانشگاه گیلان حضور داشتند.

تشکیل مجمع تاسیسی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی آمار در دانشگاه گیلان

همایش گرامی‌داشت روز جهانی آمار و روز ملی آمار و برنامه‌ریزی

زمان برگزاری برنامه: پنجم آبان ماه 1394

تعداد دانشجویان شرکت‌کننده: 220 نفر

برنامه های همایش:

سخنرانی دکتر احمد عباسی رییس دانشکده علوم‌ریاضی دانشگاه گیلان

سخنرانی مهندس مهرداد نوروزی کارشناس معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان

سخنرانی دکتر بهروز فتحی عضو هیئت علمی گروه آمار دانشگاه گیلان و رییس دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان

سخنرانی دکتر احمد پارسیان رییس سابق انجمن آمار ایران و استاد آمار دانشگاه تهران

بخش پرسش و پاسخ

اهدای جوایز به نفرات برگزیده مسابقه

شایان ذکر است تندیس یادبود همایش و نیز هدایایی به دکتر پارسیان تقدیم شد. همچنین دکتر پارسیان با ابراز محبت نسبت به دانشجویان، هدایای خود را به انجمن علمی آمار دانشگاه گیلان اهدا کرد که یکی از این هدایا، جلد اول کتاب استنباط آماری ایشان است که به تازگی به چاپ رسیده است.

در قسمت دوم همایش که عصر همان روز برگزار شد، پس از پخش یک کلیپ تصویری، دکتر پارسیان سمیناری تخصصی را برای علاقه‌مندان ایراد نمود.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  15   18 19 20 21pooster

 

دسته بندی :
page
علوم ریاضی