گرامی داشت روز ملی ریاضیات

22 05 2016
کد خبر : 4200392
تعداد بازدید : 99

انجمن علمی ریاضی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت بزرگداشت حکیم عمر خیام مراسم « روز ملی ریاضیات» را با حضور پروفسور بهمن مهری چهره ماندگار گیلانی و پروفسور مجید میرزا وزیری، در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه گیلان برگزار نمود.

در این مراسم دکتر احمد عباسی رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه گیلان توضیحاتی در خصوص برگزاری این مراسم ارائه نمودند. در ادامه دکتر شاه رضایی، مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان، در خصوص اهمیت تکریم نخبگان و مفاخر علمی در علوم ریاضی سخنرانی نمودند.

پس از آن، پروفسور جعفر بی‌آزار، عضو هیئت علمی گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی و نماینده انجمن ریاضی ایران در دانشگاه گیلان مباحثی در رابطه با «ریاضیات، عالی‌ترین دستاورد فکری بشر» ارائه نمودند.

در بخش پایانی این مراسم که با حضور میهمانانی چون پروفسور بهمن مهری (استاد دانشگاه صنعتی شریف و از بنیانگذاران این دانشگاه و از چهره‌های ماندگار ریاضی کشور و گیلان)، پروفسور مجید میرزا وزیری (استاد دانشگاه فردوسی و بنیانگذار شهر ریاضی مشهد و رئیس شاخه جوان انجمن ریاضی ایران) و مسئولین استانی و دانشگاهی همراه بود، تجلیل باشکوهی از پروفسور مهری از مفاخر استان گیلان صورت گرفت.

از ویژگی‌های بارز این تجلیل حضور چشم گیر اعضای هئیت علمی دانشکده علوم ریاضی و دانشجویان بود. به همین مناسبت تیزر مستند زندگانی پروفسور مهری  رونمایی گردید.

در ادامه پروفسور مجید میرزاوزیری به ارائه سخنرانی با عنوان «مسائل حل‌نشده و مسائل حل‌ناشدنی» پرداختند. سپس نمایشی طنز با عنوان «گفتگوی 3+1» از سوی دانشجویان اجرا گردید که گفتگویی بین اقلیدس، گاوس، گالوا و مریم میرزاخانی بود.

مسابقه شهر ریاضی نیز با حضور پروفسور میرزاوزیری و کمیته اجرایی شهر ریاضی و با شرکت بیش از 150 دانش‌آموز و همراهی مسئولین آموزشی مدارس و خانواده‌ها برگزار گردید. همزمان با این مسابقه، نمایشگاه و کارگاه اوریگامی و همچنین کارگاه نجومی کوشیار برپا شد.

در بخش اختتامیه مراسم گرامیداشت روز ملی ریاضیات، تجلیل از دکتر علی‌اصغر ورسه‌ای از اساتید برجسته و پیشکسوت دانشکده علوم ریاضی و اهدای جوایز تیم‌های برتر مسابقه شهر ریاضی صورت گرفت.

(6) (9)  (13) (14) (15) (17) (21) (24) (25) (26) (31)  (33) (34)  (37) (38) (39) (40) (41)

(43)

دسته بندی :
خبرها