کرسی آزاد اندیشی با موضوع "طراحی هوشمند یک ادعای علمی؟"

29 05 2016
کد خبر : 4200317
تعداد بازدید : 54

کرسی آزاد اندیشی با موضوع "طراحی هوشمند یک ادعای علمی؟" در روز شنبه 95/03/01،ساعت 12:30 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی در حضور اساتید، دانشجویان و علاقمندان به این موضوع برگزار شد.

مناظره بین دکتر ابراهیم آزادگان (عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، دپارتمان فلسفه علم) و آقای حسین مسیگل (دانشجوی دکتری قارچ­شناسی دانشگاه گیلان) به داوری دکتر محمد رضا اقدامی (انسان شناس زیستی و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان) صورت گرفت. در مناظره مذکور هر یک از شرکت­ کنندگان به دفاع از موضع خود پرداختند و نهایتا با پرسش و پاسخ اساتید و حضار در سالن در ساعت 15:30 پایان پذیرفت.

دکتر آزادگان اشاره کردند که علاوه بر دلایل منطقی وجود تکامل در موجودات طبیعی، تمامی مکانیسم­های طراحی تکاملی بر اساس وجود یک طراح هوشمند صورت می­ گیرد. ایشان مدعی بودند که اگر بخواهیم بگوییم که روند تدریجی تکامل موجودات زنده از ابتدا تا به امروز فقط به دست طبیعت صورت گرفته است، ادعای درستی نکرده ایم. اما اگر نقش یک طراح با تدبیر و هوشمند را در فرایند شکل گیری مکانیزم های طبیعی در نظر بگیریم توانسته ایم یک دلیل محکمی در روند شکل­ گیری و تکامل موجودات زنده تا به امروز ارایه دهیم.

آقای حسین مسیگل با ارایه این ادعا که تکامل یک رشته علمی بوده و صرفا بر پایه دلایل و شواهد علمی و عینی پیش می­رود، اظهار کردند اثبات یا تایید وجود یک طراح در قلمرو معرفت فلسفی است و در مقوله معرفت علمی قرار نمی­ گیرد.

4

 2 3

1

دسته بندی :
خبرها