با همت دبیر کانون مهارت آموزی کارگاه آموزشی توسعه فردی و برندسازی شخصی با هدف ترویج و عملیاتی سازی کارآفرینی و اشتغال پذیری و تغییر تفکر استخدام پذیری در دانشجویان توسط کانون مهارت آموزی دانشگاه گیلان و با تدریس دکتر سجاد سعادت از تاریخ 19 آبان لغایت 17 آذر در خانه فرهنگ در 5 جلسه 2 ساعته برگزار گردید. هدف این دوره آشناسازی دانشجویان با دانش جدید برندسازی شخصی در زمینه مشاوره مسیر شغلی بود که دانشجویان بتوانند با شناخت خود و تقویت توانمندی هایشان، مانند یه برند، خود را معرفی کنند و به یک فرد حرفه ای تبدیل شوند. این دوره در 7 محور ارائه شد که شرح جلسات بدین شکل است:
محور اول
خودشناسی: خودشناسی اولین قدم در تحول فردی و برندسازی شخصی می باشد. اینکه ما بدانیم ارزش ها، اهداف، نیازها و رسالت ما در زندگی چیست می تواند نقش موثری در خودشناسی ما داشته باشد. همچنین شناخت ویژگی های شخصیتی و یافتن یک مسیر حرفه ای بر اساس این ویژگی ها یکی از مباحث مهم در خودشناسی است.
محور دوم
شناسایی مخاطب هدف: در این محور موضوع اصلی شناسایی مخاطب هدف بود. به عبارت دیگر در این مرحله دانشجویان بر این مسئله تمرکز کردند که با چه گروهی بهتر می توانند کار کنند، خدمات و یا محصولات خود را ارائه کنند.
محور سوم
جایگاه خود را بیابیم: تبدیل شدن به یک برند خیلی ساده است و فقط یک راه دارد، یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشیم. در این مرحله دانشجویان به این مسئله پرداختند که آن ها چه توانایی هایی دارند که می توانند آن ها را پالایش و پرورش داده تا بتوانند به دیگران خدمات ارزشمندتری ارائه دهند.
محور چهارم
چگونه خود را به عنوان یک برند معرفی کنیم: هدف از این محور این بود که دانشجویان بتوانند با رشد اعتماد بنفس و مهارت های شخصی و حرفه ای خود را به عنوان یک برند در ارائه کالا و خدمات به دیگران معرفی کنند. همچنین بتوانند با حضور در کنفرانس ها، سازمان ها، مراکز آموزشی و اداری خدمات خود را بازاریابی کنند.
محور پنجم
با برند خود هماهنگ باشیم: در این محور بر اصل هماهنگی در برندسازی شخصی تمرکز شد و اصالت به عنوان موضوع اصلی مورد بحث قرار گرفت همچنین در این محور موضوعاتی از قبیل نوع پوشش، لحن و کلام، کارت ویزیت و تجهیزات اداری لازم مورد بحث قرار گرفت.
محور ششم
گسترش روابط: در این محور بر موضوع گسترش روابط، تفکر فراوانی، همکاری به جای رقابت، دریافت مساعدت و تیم سازی جهت موفقیت هرچه بیشتر پرداخته شد.
محور هفتم:
عوامل آسیب زای برند: هر برندی می تواند تحت تاثیر عوامل مخرب گوناگونی قرار گیرد. این عوامل در قالب عوامل درونی و یبرونی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. حفظ اصالت و به روز رسانی دانش به عنوان مهم ترین نکات در حفظ یک برند شخصی به دانشجویان معرفی شدند.