کارگاه آموزشی با عنوان « کارگاه آموزشی حقوق شهروندی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی» برگزار شد.

20 10 2015
کد خبر : 4202426
تعداد بازدید : 36

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان کارگاه آموزشی با عنوان « کارگاه آموزشی حقوق شهروندی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی » برای دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی 95ـ 94 برگزار نمود. در این کارگاه در روز  سه شنبه مورخ 14 مهر از ساعت 14 الی 16 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی و برگزار گردید.

در این برنامه معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خانم دکتر کریمی ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان و مدعوین حاضر، هدف از برگزاری این کارگاه را اشاعه و ترویج آگاهی عمومی جامعه دانشجویی از حقوق شهروندی، پیشگیری از اعتیاد، بررسی علل عوامل گرایش به اعتیاد و ارائه راهکارهای عملی جهت عدم گرایش جوانان به مواد مخدر دانستند. ایشان با تأکید بر آگاهی و کسب مهارت­های رفتاری، برگزاری چنین کارگاههای آموزشی می­تواند گامی موثر و موفق در راه آگاهی از حقوق شهروندی و پیشگیری از اعتیاد باشد.

در ادامه جناب سرهنگ جوکار رئیس اداره حقوقی و امور مجلس فرماندهی انتظامی استان گیلان، پیرامون مبانی و مباحث مختلف حقوق شهروندی و راهکارهای اجرایی ترویج این حقوق با بیان این که حقوق شهروندی در واقع مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود دارا هستند، افزود: رعایت حقوق شهروندی یک رابطه دو طرفه بین حاکمیت و شهروندان است که هر کدام با آشنایی از حقوق خود می توانند در برقراری تعامل و رابطه منطقی برای همگرایی های بهتر برخوردار شوند. وی خدمت به مردم را در توجه به رعایت حقوق شهروندی و صیانت از حقوق عمومی مؤثر دانست و افزود: وظیفه افراد در هر جایگاه و مسئولیتی خدمت به جامعه است زیرا که  بر اساس تعالیم دینی خدمت به مردم عبادت است.

سپس جناب سروان نصرتی کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی به بیان انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه پرداخت و افزود فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی ها و استعدادهای افراد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی با معرفی انواع مواد  مخدرهای رایج، جنبه های اعتیاد آور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود شیشه با شیوع قابل توجه وسهولت مصرف ، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است. صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات فکری و روحی ناشی از آن از دیگر عوارض و مضررات آن می باشد.

پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و بازدید از نمایشگاه جانبی از دیگر برنامه های این کارگاه بود.

  65
دسته بندی :
خبرها