کارگاه آموزشی با عنوان « ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی» برگزار شد.

09 08 2016
کد خبر : 4199942
تعداد بازدید : 21

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با همکاری پلیس فتا، کارگاه آموزشی«آشنایی با کارکردها و جرایم سایبری در فضای مجازی را ویژه کارمندان دانشگاه گیلان برگزار نمود.

کارگاه با حضور جمع کثیری از کارکنان دانشگاه گیلان در روز دوشنبه 18مرداد ماه 95ساعت 10:30 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد. این برنامه با پخش آیاتی از قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی و صحبت های آغازین مجری برنامه درخصوص هدف از اجرای برنامه شروع شد. سپس سروان کریمی نژاد کارشناس پلیس فتای استان گیلان با ذکر مقدمه ای هدف از تشکیل این کارگاه را اطلاع رسانی و تلاش برای افزایش آگاهی مردم درخصوص امنیت فضای سایبری و اطلاع رسانی آن در فضای عمومی دانست.

ایشان با توجه به تعهّد پلیس فتا در راستای رعایت اصل حفظ حریم خصوصی افراد، راجع به تاریخچه فضای سایبری، نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی، تعریف هک و انواع مختلفی از هک ها با هدف و کارکردهای مختلفت با قابلیت نفوذ از طریق شبکه های اجتماعی ،حملات و راه حل امنیتی برای رفع آسیب پذیری توضیحاتی را مطرح نمود.

کارشناس پلیس فتا با اشاره به اقدامات امنیتی مناسب در هنگام نصب نرم افزارها تاکید کرد، برخی از نرم افزار ها ممکن است بد افزار باشند که این بد افزارها در قالب فایل‌های پیوست به سیستم کاربران نفوذ کند و این بدافزارها به احتمال زیاد جاسوسی بوده و از روش کلیک دزدی استفاده می‌کنند. به این صورت که می تواند تمام فعالیت کاربر بر اساس کلیک‌های صورت گرفته را به سرقت برده و به منبع ناشناسی ارسال کنند. همچنین از دیگر قابلیت‌های این نرم افزارها می‌توان به هدایت کاربر به صفحات خاص اشاره داشت که باعث بالا رفتن رتبه بندی این سایت‌ها شده و کاربر را در تحت تأثیر تبلیغات خاص قرار بدهد. کارشناس پلیس فتا گفت متاسفانه این بدافزارها از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده است و کاربران شبکه‌های اجتماعی مراقب باشند که این بدافزار ها را دانلود و نصب نکنند. کارشناس پلیس فتا در پایان به کاربران توصیه کرد از دانلود و نصب برنامه‌های ناشناس در فضای وب، خودداری کنند. همچنین نرم افزارهای را که نمی‌شناسند برای دیگر کاربران به اشتراک نگذارند.

شایان ذکر است گواهی حضور در کارگاه برای حاضران از سوی آموزش کارکنان دانشگاه صادر خواهد شد.

دسته بندی :
خبرها