چهارمین جلسه اتاق فکر فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان برگزار شد.

23 02 2014
کد خبر : 4207118
تعداد بازدید : 24

 

در این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد، دکتر عموزاده لیچایی مدیر اجتماعی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین  با توجه به نقش جوانان، مطالبی را طی مقدمه ای برای ورود به بحث مطرح نمودند که به این مطالب اشاره می شود:

ـ جوانان عمده ترين اقشار در معرض ترويج مصرف مواد مخدر در جامعه هستند و بايد با افزايش اعتماد به نفس و روحيه خودباوری آنها، در صدد دور ساختن آنان از گرايش به مصرف مواد مخدر باشيم.

توسعه اقدامات پيشگيرانه و برنامه های آموزشی تأثير فراوانی در سالم سازی جامعه در برابر معضل خانمانسوز مواد مخدر دارد.

ـ مسئله اعتياد هم بايد مسئله مردم و مسئولان شود و هم بايد پای کار بيايند تا نتيجه موردنظر برای ريشه کنی معضل مواد مخدر تحقق يابد. بر نقش مهم و اساسی خانواده ها در شفاف سازی آثار زيانبار و دوری جستن افراد از مواد مخدر تأکيد شد.

ـ مواد مخدر تلاش استکبار جهانی برای ضربه زدن به ساختار انقلاب اسلامی است و همه ما برای مقابله با توطئه دشمنان باید با استفاده از ارزش های فرهنگی و اسلامی وارد عرصه شد.

ـ جوانان عمده ترین اقشار در معرض ترویج مصرف مواد مخدر در جامعه هستند و باید با افزایش اعتماد به نفس و روحیه خودباوری آنها، در صدد دور ساختن آنان از گرایش به مصرف مواد مخدر باشیم.

ـ توسعه اقدامات پیشگیرانه و برنامه های آموزشی تأثیر فراوانی در سالم سازی جامعه در برابر معضل خانمانسوز مواد مخدر دارد.

ـ بدون در نظر گرفتن جایگاه خانواده ها و برنامه ریزی های آموزشی و پیشگیرانه در کانون خانواده، نتیجه چندانی بدست خواهد آمد. مبارزه قاطع با مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در جامعه با همکاری همه دستگاه های اجرایی محقق می شود که در این رابطه باید هماهنگی و همدلی لازم ایجاد شود.

ـ باید با فراهم کردن شرایط لازم برای پرکردن اوقات فراغت و نیز ایجاد فرصت های اشتغال، میزان گرایش افراد را به سمت مصرف مواد مخدر کاهش داد.

 

لازم به ذکر است که این جلسه با حضور اعضاء ساعت 11 روز شنبه مورخ 03/12/92 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید.

دسته بندی :
خبرها