همایش روسیه شناسی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

25 10 2014
کد خبر : 4205556
تعداد بازدید : 27
به همت انجمن علمی دانشجویی گروه زبان روسی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی همایش روسیه شناسی در دانشگاه گیلان برگزار گردید.

این همایش با حضور سرکنسول کشور روسیه در رشت و هیئت همراه، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی،مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مدیر گروه زبان روسی و دانشجویان گروه زبان روسی و مدعوین در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

درابتدای این همایش پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، آقای ماکسیم بارانف سرکنسول کشور روسیه در رشت سخنرانی نمودند. ایشان برگزاری همایش و نمایشگاه  روسیه شناسی در ایران را در  گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بین دو کشور مهم و تاثیرگذار دانستند.

ماکسیم بارانف برگزاری همایش روسیه‌شناسی در تعمیق روابط بین دو کشور ایران و روسیه را حائز اهمیت و بیان کردند: همایش مذکور اهمیت بسیاری در زمینه فرهنگی و تحصیلی دانشجویان دو کشور ایران و روسیه دارد.
سرکنسول روسیه در رشت با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها موجب درک بیشتری بین دو کشور ایران و روسیه می‌شود، اظهار داشتند: شناخت از ایران و روسیه می‌تواند درک بهتری نسبت به موضوع‌های فرهنگی دو کشور را ارائه کند.

در ادامه این همایش خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به اصل ضرورت ارتباط فرهنگی بین جوامع، ایجاد رابطه انسان‌ها با همدیگر و آموختن مهارت‌ها را از موضوع‌های مورد تاکید در اسلام دانستند و بر کسب  یادگیری مهارت‌های انسانی تأکید نمودند.
ایشان خواستار آموزش مهارت‌های ارتباطی انسان با محیط زیست شده و تصریح کردند: رابطه با محیط زیست نیازمند تبیین این موضوع در جامعه است.

سپس آقای دکتر عبادا.. رستمی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی هم در این همایش فرهنگ را مبنای توسعه روابط بین ایران و روسیه معرفی و افزوند: تبادل فرهنگی باید بین مردم دو کشور انجام شود.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی از انعقاد تفاهمنامه گسترش همکاری بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان روسیه در  هفته آینده در دانشگاه گیلان خبردادند. در ادامه آقای دکتر رستمی با توجه به تأثیر گذار بودن دانستن حقوق مادی و معنوی هر کشور در ارتباط بین دو کشور،خواستار ترجمه متن‌های حقوقی فدراسیون روسیه به زبان فارسی شدند.

وی بر سفر دانشجویان دو کشور ایران و روسیه تاکید داشته و یادآور شدند: تعامل بیشتر بین استادان دانشگاه‌های گیلان و روسیه می‌تواند رابطه بیشتر بین دو کشور را فراهم کند.

شایان ذکر است در کنار این همایش،نمایشگاهی با هدف معرفی فرهنگ ایرانی و روسی شامل غرفه های ( لباس سنتی، غذا، سینما، موسیقی، جغرافیا، گردشگری، علوم نجوم، سفرنامه، ادبیات، آموزش زبان، ورزش، سرگرمی و فروشگاه ) در راهروی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بر پا شد.

 

قابل توجه اینکه این همایش از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه مورخ 93/07/30  در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی آغاز و تا ساعت 16 همان روز ادامه داشت.

 

دسته بندی :
خبرها