نشست مدیرکل محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با فعالان فرهنگی دانشگاه گیلان برگزار شد.

06 03 2016
کد خبر : 4201053
تعداد بازدید : 48

نشست مشترکی با حضور مدیرکل محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با فعالان فرهنگی دانشگاه گیلان در تاریخ 16 اسفندماه 94 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به معرفی دانشگاه گیلان و خلاصه ای از فعالیت های فرهنگی در دانشگاه گیلان اشاره نمودند و بخش های مختلفی از جمله تشکل های دانشجویی، تشکل های اساتید و... که با این معاونت همکاری دارند را توضیح دادند.

در ادامه ایشان به همایش های ملی نظیر دومین کنفرانس شیمی ایران، هشتمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک که در ایام گذشته در دانشگاه برگزار شد و همایش هایی نظیر همایش ملی صنایع غذایی و همایش ملی مطالعات ادبیات که در سال آینده در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد اشاره داشتند.

وی در ادامه افزود: طبق گزارش های دریافتی از وزارت علوم در بخش برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاههای کشور، دانشگاه گیلان یکی از هفت دانشگاه موفق در این حوزه است.

ایشان در پایان، حمایت وزارت علوم را جهت حمایت های همه جانبه در برگزاری هرچه بهتر فعالیتهای فرهنگی خواستار شدند.

سپس دانشجویان تشکلهای دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، کانونهای فرهنگی، انجمن های علمی، نشریات دانشجویی، نمایندگان فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها و کارشناسان حوزه فرهنگی، سؤالات خود را مطرح کردند و دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سؤالات آنها پاسخ دادند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز فرمودند: دانشگاهها باید به عنوان دانشگاه کارآفرین عمل کنند و همه ما باید برای تقویت فرهنگ و فضاهای فرهنگی تلاش کنیم و وزارت علوم نیز از فعالیتهای فرهنگی استقبال می کند.

ایشان ادامه دادند: اساساً فرهنگ موضوعیت دارد. چون در این فرهنگ است که می توانیم توسعه، رشد، ترویج علم و... را تعریف کنیم، پس فرهنگ اساس و اصل موضوع است.

در پایان ایشان به جشنواره حرکت، جشنواره رویش، نشست مدیران و معاونان فرهنگی دانشگاههای کشور، جشنواره کارشناسان فرهنگی اشاره کردند که از جمله برنامه های سال 1395 می باشد که از سوی وزارت علوم در حال برنامه ریزی است.

دسته بندی :
خبرها