نشست ستاد هماهنگی قرارگاه شهید علم الهدی استان گیلان

16 10 2016
کد خبر : 4199325
تعداد بازدید : 26

نشست ستاد هماهنگی قرارگاه شهید علم الهدی استان گیلان با موضوع برنامه ريزي اعزام کاروان هاي دانشجويي به مناسبت اربعين سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع)  در روز یکشنبه مورخ 25 مهر ماه 95 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان تشکیل شد.

در این نشست خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خیرمقدم و تسلیت و تعزیت ایام محرم، با بیان زوایایی مختلف قیام عاشورا ، تلاش فراگیر برای ایجاد وفاق منطقه ای و جهانی با بهره مندی از ظرفیت های عاشورا توصیه نمودند و با تأکید بر امید و آرمانهای انقلابی اربعین حسینی را  فرصت پدید آمده اعلام انزجار عمومی و بیزاری از ظلم و بی عدالتی جهانی توصیف کردند.

در ادامه آقای مرتضی نورسته مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان از برنامه ریزی های انجام شده در خصوص اعزام گروه جهادی، گروه خادمین و تمهید مقدمات اعزام 132 نفر زائر دانشگاهی متشکل از یک اتوبوس متأهلین و 2 اتوبوس برادر و نحوه اسکان و... بیاناتی را اظهار داشتند.

سپس جناب سرهنگ بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از آمار و ارقام حضور میلیونی در اربعین سال گذشته و پیش بینی و برنامه ریزی حضور قریب به سی هزار نفر از استان گیلان در پیاده روی اربعین حسینی امسال خبر داد.

ایشان تلاش برای حفظ و انسجام بین ادیان و مذاهب دینی، هویت بخشی و انسجام بخشی بین شیعیان را از مظاهر اصلی و علنی اربعین امام حسین (ع) دانسته و تلاش همه جانبه خادمین را برای ارائه تسهیلات مناسب و تأمین امکانات برای زائرین را خواستار شدند.

در این نشست همچنین آقای شیاسی معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی از فعالیت های انجام شده و نحوه اعزام متمرکز دانشگاهیان و پیگیری مسائل عام دانشجویان در خصوص این سفر معنوی توضیحات مبسوطی بیان داشتند.

در ادامه جناب سرهنگ خوش خلقت مسئول اداره گذرنامه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در خصوص تسهیلات انجام پذیرفته برای سفرهای دانشجویی، توجه به ممهمور شدن گذرنامه در هنگام ورود و خروج و حفظ و نگهداری گذرنامه توضیحاتی را بیان داشتند

دسته بندی :
خبرها