نخستین جشنواره دانشگاه پاک با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

04 03 2013
کد خبر : 4209040
تعداد بازدید : 35
نخستین جشنواره دانشگاه پاک صبح امروز با معرفی برگزیدگان و تقدیر از فعالین عرصه پییشگیری سو مصرف مواد مخدر به کار خود پایان داد.

 

 

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امور فرهنگی واجتماعی وزارت علوم،دکترجلیل دارا روز یکشنبه در اختتامیه جشنواره دانشگاه پاک بر لزوم حساسیت مسوولان دانشگاه ها نسبت به حفظ و ارتقای سلامت جسم و روح و روان دانشجویان تاکید کرد و گفت: داشتن یک دانشجوی سالم، شرط رشد علمی دانشگاه ها است و گام اول برای داشتن دانشگاهی پاک و عاری از هرگونه انحرافات فکری و آلودگی های جمسی باید جامعه دانشگاهی مملو از اطلاعات و آگاهی و بصیرت داشته باشیم.

دکتر دارا بر لزوم حساسیت مسوولان دانشگاه ها نسبت به حفظ و ارتقای سلامت جسم و روح و روان دانشجویان تاکید کرد و گفت: داشتن یک دانشجوی سالم، شرط رشد علمی دانشگاه ها است و گام اول برای داشتن دانشگاهی پاک و عاری از هرگونه انحرافات فکری و آلودگی های جمسی باید جامعه دانشگاهی مملو از اطلاعات و آگاهی و بصیرت داشته باشیم.

وی یادآور شد: با اینکه نمی خواهیم تمام تقصیرها را به گردن دشمنان خارجی بیاندازیم اما باید توجه داشته باشیم که یکی از تهدیدات نرم دشمن، آلوده کردن جوانان جامعه به مباحث استعمال دخانیات و مواد مخدر برنامه ریزی شده است.

دکتر دارا درتشریح اقدامات وزارت علوم در زمینه پیشگیری از ابتلای دانشجویان به مواد مخدر گفت: ورود فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به عرصه آگاه بخشی دانشجویان نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر و برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد از جمله اقداماتی است که در راستای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد در جوانان در وزارت علوم دنبال می شود.

وی به برگزاری 600 کارگاه آموزشی مرتبط باموضوع مواد مخدر در سال 90 در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی جاری نیز برگزاری دو هزار و 200 کارگاه در دانشگاه ها با موضوع اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر پیش بینی شده است که از آبان ماه تاکنون 300 مورد برگزار شده و بقیه در سال آینده به اجرا گذاشته می شوند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، بودجه صرف شده در بخش مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها در سال گذشته را 700 میلیون تومان ذکر کرد و گفت که امسال نیز بودجه ای حدود یک میلیارد تومان در این زمینه مصوب و محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در وزارت علوم پیگیر هستیم تا واحد های درسی به منظور آشنایی دانشجویان با آسیب های مواد مخدر ایجاد شود.

دسته بندی :
خبرها