میزگرد علم واخلاق

13 12 2016
کد خبر : 4198604
تعداد بازدید : 107

میزگرد علم واخلاق با کوشش انجمن روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره، حسابداری، تربیت بدنی و با کمک دفتر انجمن جامعه شناسی در دانشگاه گیلان برگزار گردید. این نشست علمی با حضور گسترده دانشجویان در روز یکشنبه 21 آذر ماه 95 در تالار حکمت دانشگاه گیلان باحضور دانشجویان و اساتید منعقد شد. در این پنل دکتر حسن دانشمندی، دکتر حسن بلند، دکتر غلامرضا محفوظی و دکتر یعقوبی به ایراد سخن پرداختند.

ابتدا دکتر یعقوبی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی ضمن خیر مقدم به حضار به اهمیت اخلاق در جامعه ایرانی پرداخت و گفت: بین اخلاق اجتماعی، اخلاق علمی و اخلاق حرفه ای تفاوت وجود دارد. و با توجه به افزایش خشونت در جامعه پرداختن به حوزه اخلاق امری ضروری است و موجب بهبود زندگی اجتماعی می شود.

دکتر دانشمندی نیز به تمایز بین اخلاق دینی و اخلاق علمی پرداخت و آن را از حیث آسیب شناختی مورد بحث و بررسی قرار داد. و سپس اخلاق ورزشی را در میادین ورزشی تحلیل نمود.

دکتر محفوظی استادیار گروه حسابداری نیز از به واکاوی اخلاق حسابداری اشاره کرد و گفت در حسابداری امورات اخلاقی وجود دارد . که در آن به ارزشهایی از قبیل رازداری، بی طرفی، مسئولیت پذیری، امانت داری و..تاکید شده است.

دکتر بلند استادیار گروه علوم تربیتی و مشاوره با نگاه انتقادی به اخلاق سکولار در غرب آن را امری خودبسنده ندانست و تاکید کرد  که این اخلاق  توانایی اتکا بشر به آن را سلب می­کند. و باید یک امر فرااخلاقی وجود داشته باشد تا بشر به آن متکی باشد.

این پنل با پرسش و پاسخ گرم سخنرانان و دانشجویان مواجه بود.

1  3 5 6 7

poster

دسته بندی :
خبرها