مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی 96 ـ 95 دانشگاه گیلان

03 10 2016
کد خبر : 4199460
تعداد بازدید : 30

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی 96ـ 95 را در روز سه شنبه مورخ 13 مهر ماه 95 برگزار نمود.

در این مراسم که در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزارشد:

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در ابتدای مراسم، ضمن گرامی داشت ایام سوگواری امام حسین (ع)، موفقیت دانشجویان جدید را در عبور از سد کنکور به آنها و خانواده هایشان تبریک گفت. رئیس دانشگاه گیلان در ادامه با اشاره به پنجمین دهه از فعالیت دانشگاه گیلان، این دانشگاه را با داشتن نزدیک به ۴۰۰ رشته گرایش دارای تنوع رشته ای گسترده خواند و از دانشجویان خواست تا با استفاده از فضای آرام و علمی دانشگاه، هم به رشد خود کمک کنند و هم جایگاه دانشگاه را در سطح کشور ارتقاء دهند.

دکتر رضی با اشاره به محدودیت ها و کمبود امکاناتی که ممکن است برای برخی از رشته ها و دانشجویان وجود داشته باشد، گفت: مسئولان دانشگاه تلاش می کنند که سال به سال این محدودیت ها کمتر شود و به یاری شما این دانشگاه روز به روز به جایگاه واقعی خود نزدیک تر شود. رئیس دانشگاه گیلان در ادامه به دانشجویان ورودی جدید توصیه کرد در کنار فعالیت های درسی، نسبت به مسائل پیرامون خود حساس باشند و با مشارکت در کانون ها، انجمن ها و دیگر تشکل های دانشگاه، به فعالیت های جمعی روی بیاورند. وی ایجاد دغدغه کارآفرینی به جای کارجویی را در میان دانشجویان خواستار شد و از دانشجویان خواست از همین اولین روز تحصیل در دانشگاه مقطع بعد و مدارج بالاتر را هدف قرار دهند. رئیس دانشگاه گیلان در پایان سخنان خود با اشاره به استقلال دانشکده ها در دانشگاه گیلان خواستار رفع مسائل در گروه ها و دانشکده شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی بصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این مراسم، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، خواستار تلاش و کوشش دانشجویان در جهت تعالی تمدن اسلامی و ایرانی شد. ایشان در ادامه با ذکر احادیثی از پیامبر گرامی اسلام، علم و دانش را در نظر دین اسلام دارای جایگاهی بالا دانست و تقلیل دانش صرفاً برای اشتغال را نادرست خواند. دکتر بصیری در ادامه با اشاره به توانمندی های بالقوه موجود در میان جوانان دانشجو، رسیدن کشور به جایگاه حقیقی خود را منوط به تلاش و برنامه ریزی مبتنی بر علم و پژوهش دانست.

در ادامه این مراسم دکتر یعقوبی مدیر فرهنگی و اجتماعی، دکتر فرحبخش مدیرامور دانشجویی و دکتر آقامعالی مدیر امور آموزشی دانشگاه گیلان، ضمن خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید، توضیحاتی در خصوص فعالیت های حوزه کاری برای آشنایی دانشجویان،  ارائه نمودند

در پایان نیز هر یک از دبیران و نمایندگان تشکلهای دانشجویی(انجمن اسلامی/ بسیج دانشجویی/ جامعه اسلامی/ مجمع دانشجویان عدالتخواه)، دبیران کانونهای فرهنگی وهنری اجتماعی و انجمن های علمی و شورای صنفی دانشجویان، هئیت دانشجویی باقرالعلوم(ع) و کانون ایثار دانشگاه به معرفی شرح وظایف و عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

گفتنی است اجرای تواشیح توسط گروه منادی هیئت دانشجویی باقرالعلوم (ع) و نمایش تئاتر توسط کانون دانشجویی تئاتر دانشگاه ، ارائه بسته فرهنگی و فرم نظر سنجی  و برپایی غرفه معرفی تشکلهای دانشجویی ( راهروی دانشکده ادبیات و علوم انسانی) از دیگر برنامه های صبح این مراسم بود.

شایان ذکر است با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع باقر العلوم (ع) دانشگاه و پذیرایی از دانشجویان، برنامه صبح این مراسم به پایان رسید.

بازدید از موزه میراث روستایی استان گیلان هم از برنامه های عصر این مراسم بود .

img_3547 img_3552 img_3605 img_3610 img_3617 img_3687 img_3720 img_3721  img_3787  3 5  2 4 6 7

9

img_38118  10 11 12

دسته بندی :
خبرها