زمان برگزاری مرحله منطقه‌ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در هر یک از مناطق دانشگاهی اعلام شد

12 04 2016
کد خبر : 4200902
تعداد بازدید : 46

اداره پشتیبانی از فعالیتها‌ی دینی و قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ زمان برگزاری مرحله منطقه‌ای سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان را در دانشگاه ‌های حکیم سبزواری 14-12 اردیبهشت ماه 1395 ، خلیج فارس بوشهر 16 ـ 14 اردیبهشت ماه 1395 ، تربیت مدرس تاریخ 20-21 اردیبهشت ماه 1395 و زنجان 21-23 اردیبهشت ماه 1395 اعلام کرد.

لازم به ذکر است، جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور می‌باشد، همه ساله در کلیه دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی برگزار شده و برگزیدگان سطح دانشگاهی به مرحله منطقه ای راه یافته و پس از آن نیز منتخبین آن به مرحله سراسری راه پیدا می کنند و در نهایت برگزیدگان مرحله سراسری درمرحله ملی حضور پیدا کرده و با یکدیگر به رقابت می پردازند. شایان ذکر است این جشنواره در 6 حوزه پژوهشی، هنری، فناوری، کتبی، ادبی و شفاهی در بیش از 40 محور برگزار می شود. *************

حجت الاسلام و المسلمین رضا کشاورز دبیر سی و یکمین جشنواره منطقه ای قران و عترت دانشگاهی مهمترین هدف این جشنواره را ارتقای سطح فرهنگ قرآنی -اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه ها و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه های سراسر کشور دانست.

وی با بیان اینکه برای سومین بار است که دانشگاه حکیم سبزواری میزبان این جشنواره می باشد، افزود: در دو دوره قبل دانشگاه تنها میزبان یک منطقه کشوری بود اما این دوره میزبانی مناطق ۲ و  ۹ کشوری به دانشگاه حکیم سبزواری سپرده شده است. کشاوز تصریح کرد: این مناطق شامل ۳۸ دانشگاه از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان می باشد. حجت الاسلام و المسلمین رضا کشاورز با بیان اینکه این جشنواره در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق برگزار می شود، عنوان کرد: ۲۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری نهایی ۹۶اثر به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند. وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری این جشنواره محفل انس با قران با حضور قاریان ممتاز دانشجوی کشور و مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی نیز برگزار می شود.
دسته بندی :
خبرها