دکتر شاکری نیا: همکاریهای فرهنگی دانشگاه گیلان و صدا و سیمای مرکز گیلان توسعه می یابد.

30 07 2012
کد خبر : 4210465
تعداد بازدید : 39

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: در دیداری که روز یکشنبه هشتم مرداد ماه 91 با جناب آقای نصرپور مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز گیلان انجام شد، راههای همکاریهای فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی افزود: ظرفیت ها و توانمندیهای بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این دو دستگاه اجرایی وجود دارد که شناخت آن و برنامه ریزی راهبردی و سازنده می تواند به توسعه فرهنگی استان کمک شایان نماید.

 

رئیس شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان اظهار داشت: بیش از 150 هزار دانشجو در دوره های مختلف تحصیلی و همچنین بیش از 1000 نفر عضو هیأت علمی زمینه بسیار خوبی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری فیمابین است.


وی از جمله شاخص های فرهنگی دانشگاه گیلان را وجود رشته های تحصیلی روان شناسی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، پژوهشکده گیلان شناسی و رشته های هنری از قبیل موسیقی، نقاشی و معماری عنوان کرد و گفت: در زمینه بزرگداشت شخصیت ها و مفاخر گیلان، موضوع ارائه موسیقی فاخر ملّی و بومی از جمله سمفونی چای، برنج و... معرفی اساتید و دانشجویان نخبه می تواند بستر مناسبی برای ارائه به فرهنگ دوستان و علاقه مندان به فرهنگ گیلان باشد.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز ضمن خوشامد به حاضران با استقبال از پیشنهادات ارائه شده گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان با توجه به ظرفیتهای موجود، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می نماید.


وی تولید موسیقی مناسبتی بویژه ایام محرّم و عاشورا و همچنین تولید موسیقی برای هر یک از شهرستانهای استان را از جمله برنامه های آینده صدا و سیما عنوان کرد و گفت: همکاریهای صدا و سیما و دانشگاه گیلان می تواند بیش از زمان حال توسعه یابد.


ایشان در پایان دیدار، برای تدوین تفاهم نامه همکاریهای مشترک فیمابین دستورات لازم به واحدهای ذیربط صادر کردند.


دسته بندی :
خبرها