حضور پر رنگ انجمن های علمی دانشگاه گیلان در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی حرکت

17 02 2014
کد خبر : 4207253
تعداد بازدید : 38
 

 

ششمین جشنواره ملی حرکت با هدف مستندسازی آثار انجمن های علمی دانشگاه ههای کشور 28 تا 30 بهمن ماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است و نمایندگان  دانشگاه گیلان در آن حضور دارند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره؛ غرفه گیلان به عنوان غرفه زمینه آغاز جشنواره انتخاب شد و دانشجویان انجمن علمی موسیقی دانشگاه گیلان به اجرای قطعات کلاسیک گیلان پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه گیلان در جشنواره های مختلف گفت: دانشجویان همواره مورد حمایت دانشگاه هستند و علاوه بر بودجه های حمایتی، از سایر بخش ها نیز به حمایت از دانشجویان می پردازیم.

دکتر ایرج شاکری نیا با بیان اهمیت روزافزون علم در جوامع کنونی و پیشرفت برق آسا در حوزه های مختلف علوم و تقسیم بندی آن به رشته های گوناگون گواهی بر این مدعاست که تمام جنبه های نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بر پایه علم بنا شده است، اظهار کرد: یکی از گام های اساسی دانشگاه ها برای گسترش و سازماندهی دانش نیروی انسانی ایجاد انجمن های علمی دانشجویی بوده است.

وی افزود: دانشگاه گیلان با حدود 18 هزار دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های شمال کشور است که انجمن های علمی مختلفی در این دانشگاه فعال هستند.

ایشان با اشاره به فعالیت های انجمن های علمی در دانشگاه گیلان گفت: تاکنون توسط دانشجویان این دانشگاه اختراعات زیادی به ثبت رسیده و در جشنواره های مختلف چه در داخل و چه در خارج کشور افتخاراتی را کسب کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین انجمن های علمی دانشگاه گیلان در حوزه نانو فعالیت های ارزنده ای داشته اند.

دکتر شاکری نیا درخصوص حمایت از مخترعان متذکر شد: دانشجویان همواره مورد حمایت دانشگاه هستند و علاوه بر بودجه های حمایتی، از سایر بخش ها نیز به حمایت از دانشجویان می پردازیم.

همچنین ایشان به بازدید دکتر هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از غرفه دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: دکتر هاشمی با بازدید از غرفه دانشگاه گیلان در خصوص پشتیبانی از دانشجویان این دانشگاه قول مساعد دادند.

دکتر شاکری نیا خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در جشنواره ها و سمینارهای مختلف شور و شوقی را در محیط دانشگاهی برپا می کند و سبب ایجاد انگیزه در دانشجویان می شود.

دسته بندی :
خبرها