حضور سردبیر نشریه ریاضی ((خیام)) در چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران

12 10 2014
کد خبر : 4205751
تعداد بازدید : 51

چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران با حضور بیش از یک هزار نفر از محققان، ریاضیدانان، دانشگاهیان و دانشجویان از تاریخ 4 لغایت 7 تیر ماه 93 در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، استاد طاهر قاسمی هنری از اساتید فرهیخته ریاضی کشور به نمایندگی از طرف انجمن ریاضی ایران در این مراسم از دست اندرکاران کنفرانس برای برگزاری بسیار خوب آن قدر دانی کرد.

وی نظم و تنوع برنامه ها، بويژه میزگردها و سخنرانی های عمومی، و پايبندی به مقررات انجمن را در این کنفرانس بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مدیریت کنفرانسی به این عظمت همراه با رعایت ضوایط و نظم و زمانبندی ها بسیار کار مشکلی است که کمیته برگزاری و دانشگاه سمنان به خوبی از عهده آن برآمد.

دکتر صافی دبیر کنفرانس هم گفت: در این رویداد علمی بیش از یک هزار و 100  استاد، پژوهشگر و علاقمند به ریاضیات از داخل و خارج از کشور شرکت کردند.

وی گفت: در مدت چهار روز برگزاری این کنفرانس، 380 سخنرانی تخصصی، 17 سخنرانی عمومی و 350 پوستر  ارائه شد.

صافی،  برگزاری پنج کارگاه تخصصی، سه میز گرد جذاب و مفید (پای صحبت ریاضیدانان برتر، بررسی و تقد سرفصل های ریاضیات و کاربردها و اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش) و مجمع عمومی انجمن ریاضی ایران از دیگر برنامه های این کنفرانس عنوان کرد .

همچنین در این کنفرانس سردبیر نشریه ریاضی «خیام» از دانشگاه گیلان به دعوت از دبیر کنفرانس و حمایت ها و توجهات معاون فرهنگی و اجتماعی نیز حضور داشتند که این نشریه از سوی انجمن ریاضی ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت و در مجمع عمومی انجمن ریاضی ایران که در روز سوم کنفرانس برگزار گردید، نشریه ریاضی خیام توسط جناب آقای دکتر میرزاوزیری، دبیر کمیته جوان انجمن معرفی و مورد تشویق قرار گرفت. همچنین بنیاد پروفسور هشترودی در تهران، این نشریه را دارای ساختار و محتوایی بسیار مناسب دانست و اعلام آمادگی نمود تا این نشریه را مورد حمایت و توجه خود قرار دهد.

لازم به ذکر است که این نشریه حضور موفقی در عرصه نشریات داخلی دانشگاه گیلان داشته و در جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه گیلان در بخش نشریات علمی موفق به کسب رتبه سوم شده است.

دسته بندی :
خبرها