جلسه کارگروه صیانت اخلاقی و رفتاری دانشگاه گیلان ذیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی برگزار شد.

22 08 2016
کد خبر : 4199866
تعداد بازدید : 29

چهاردهمین جلسه کارگروه صیانت اخلاقی و رفتاری دانشگاه گیلان ذیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی (ترویج و گسترش عفاف و حجاب) در سال 95 با حضور ریاست دانشگاه، اعضای حقوقی و حقیقی کارگروه تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن قدردانی از پیگیر های مستمر ریاست محترم دانشگاه و اعضای کارگروه، توجه ویژه به اجرای امر عفاف و حجاب در دانشگاه را یکی از ضروریات دانستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید نگاه به پوشش، نگاه فرهنگی باشد هدف اصلی ایجاد کمیته صیانت اخلاقی و رفتاری در دانشگاه را پرهیز از پراکندگی و موازی کاری نهادهای مجری امر عفاف و حجاب در دانشگاه دانستند و تأکید نمودند برای رسیدن به نتیجه و تبدیل امر عفاف و حجاب به یک مطالبه عمومی آحاد دانشگاهی، بایدحرکتی گام به گام داشت.

ایشان همچنین، پیشنهاد تجهیز امکانات فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه، بالاخص دانشجویان دختر، و اجرای طرح پارک بانوان در دانشگاه، را مطرح نمودند.

در ادامه آقای دکتر نورانی عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه گیلان به اهدف اصلی ایجاد کمیته صیانت اخلاقی و رفتاری در دانشگاه اشاره داشتند و به تشریح تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته و راهکارهای اجرایی و عملیاتی شدن آنها پرداختند. سپس هر یک از اعضاء حاضر نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

در ادامه، آقای دکتر رضی رئیس محترم دانشگاه ضمن قدردانی از همه اعضاء کارگروه و با اشاره به دستور العمل ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه های کشور مبنی بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در سطح دانشگاه؛ اظهار داشتند با عنایت به کارکرد و کار ویژه دانشگاه جهت فراهم نمودن هرچه بهتر تولید علم، باید به موضوع صیانت از عفاف و حجاب دانشگاهیان توجه ویژه داشته و آن را به عنوان مفهوم فرهنگی در دستور کار دانشگاه قرار دهیم.

آقای دکتر رضی با بیان اینکه در اجرای امر عفاف و حجاب باید سنجیده برخورد گردد، توجه به همه شرایط دانشجویان(فردی، سنی، اخلاقی، رفتاری و...) را در اجرای صحیح این امر مؤثر دانستند و تأکید داشتند دانشجو، خود باید تشخیص بازدارندگی را، احساس کند.

آقای دکتر رضی اجرای همه مصوبات کارگروه صیانت اخلاقی و رفتاری دانشگاه را به طور همزمان کاری سخت دانسته و به اجرای مرحله به مرحله آن تآکید داشتند.

ریاست دانشگاه گیلان همچنین، تغییر نام کمیته عفاف و حجاب دانشگاه به کمیته صیانت اخلاقی و رفتاری دانشگاه را کاری هوشمندانه دانسته و تأکید نمودند این کمیته می تواند علاوه بر آسیبهای حوزه عفاف و حجاب، سایر آسیبهای اجتماعی را نیز، در سطح دانشگاه، پیگیری و پوشش دهد.

شایان ذکر است این جلسه در ساعت 10 روز یکشنبه مورخ 95/05/31 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان برگزار شد.

دسته بندی :
خبرها