بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

17 02 2014
کد خبر : 4207268
تعداد بازدید : 55
مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی در روز سه شنبه مورخ 29/11/92 برگزار گردید.  

بیست و نهمین دوره از مسابقات قرآن کریم با حضور مسئولین، مدعوین، شرکت کنندگان و علاقه مندان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید.

 120 نفر از دانشجویان خانم و آقا  در بخش شفاهی  شامل رشته های: تلاوت تحقیق،تلاوت ترتیل،حفظ 5 جزء اول،حفظ 10 جزء اول،حفظ 20 جزء اول ،حفظ کل، دعاخوانی (انفرادی) ،مديحه‌سرايي(انفرادی)، سخنرانی ـ دکلمه(انفرادی)، اذان(ویژه آقایان)،حفظ یک جزء (محدود به مرحله دانشگاهی)، حفظ 3 جزء پیوسته( محدود به مرحله دانشگاهی)، حفظ سور منتخب مفاتیح الجنان (محدود به مرحله دانشگاهی)،و بخش کتبی شامل رشته های: منتخب آیات و روایات، قرآن شناسی، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره معصومین، احکام، آشنایی با احادیث شرکت داشتند.

مراسم افتتاحیه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای جامکی و حاضران به صورت جمعی آغاز گردید. در ادامه آقای دکتر شاکری نیا  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خوش آمد گویی به حاضران به شناخت معارف قرآنی و توسعه علوم ومعارف اسلامی تأکید کردند.

ایشان در ادامه افزود: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی سه رویکرد مورد توجه جدی این معاونت است. وی برگزاری ((کرسی های آزاداندیشی)) را از جمله راهبردهای حوزه معاونت برشمرد و گفت: دو حوزه ((حجاب و عفاف)) و ((قرآن و نماز)) نیز در ردیف حمایت های این معاونت قرار دارد.

سپس حجت الاسلام مهدوی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان گیلان ضمن بر شمردن موضوع عنصر مهجوریت در قرائت، تلاوت و رفتار در عمل اظهار امیدواری کرد در سایه تعالیم حیات بخش قرآن کریم بتوان تمدن اسلامی را به سر منزل مقصود رساند.

همچنین آقای گلمیرزاده دبیر کانون قرآن و معارف دانشجویان دانشگاه با بر شمردن فعالیت کانون قرآن از زحمات بی دریغ و بی شائبه معاون فرهنگی و اجتماعی تشکر نمودند.

 در پایان مراسم افتتاحیه آقای لایق برحق یکی از داوران مسابقه چگونگی امتیاز دهی به هر بخش مربوط به مسابقه ترتیل و تحقیق و همچنین حفظ را برای حضار و شرکت کنندگان تشریح نمودند.

در ادامه در دو سالن 1 و 3 تالار، مسابقه شفاهی برای برادران و خواهران انجام شد.

همچنین در سالن 2 بخش کتبی آزمون برای شرکت کنندگان خانم و آقا همزمان برگزار گردید.

این آزمون ساعت 15 همان روز به پایان رسید.

 

شایان ذکر است نتایج آزمون پس از داوری متعاقباً  اعلام می گردد.

 

دسته بندی :
خبرها