برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی 94ـ 93

26 09 2014
کد خبر : 4205841
تعداد بازدید : 27
مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید و آشنایی با دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان و خانواده های آنان ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخ 93/07/01 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه گیلان برگزار گردید.

 

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران :

آقای دکتر احمد رضی رئیس محترم دانشگاه گیلان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دانشجوی دانشگاه و تبریک به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه به استفاده از افکار دانشجویان در جهت ساخت فضای علمی فرهنگی دانشگاه تأکید نمودند.

ایشان خاطر نشان کردند : حدود 18 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند که  هفت هزار نفر از این تعداد یعنی حدود 40 درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند.
رئیس دانشگاه گیلان در ادامه به بخشی از موفقیت های علمی دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور، مهمترین عضو اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر و جزء ده دانشگاه برتر در میان دانشگاه های جامع کشور می باشد.
ایشان انتشار سالانه بیش از 2000 مقاله در مجلات یا همایش های علمی ملی و بین المللی و چاپ 49 عنوان کتاب در نیمه اول سال 92 را از دیگر فعالیت های دانشگاه برشمرد.
رئیس دانشگاه گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به معرفی نفرات برتر دانشگاهی در حیطه ملی و بین المللی پرداخت. وی از اساتیدی نام برد که عنوان های ملی کسب کرده اند: دکتر شیرینی به عنوان دانشمند برجسته در رشته شیمی،دکتر انصاری به عنوان یکی از ده دانشمند جوان کشور در رشته نانو فناوری، دکتر زالی به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در معماری و هنر، و دکتر رحمانی نیا به عنوان یکی از ده نویسنده پر تألیف در علوم انسانی و دکتر مریم دانای طوسی حائز رتبه دوم جشنواره فارابی.

رئیس دانشگاه گیلان ضمن درخواست کمک فکری از دانشجویان در جهت ساخت فضای علمی فرهنگی دانشگاه،ارتقای کیفی سطح علمی دانشگاه، ارتقاء و تقویت پژوهش و جهت گیری به سمت دانشگاه کار آفرین را از سیاست های دانشگاه گیلان برشمرد.
ایشان در خاتمه خاطر نشان کرد که دانشگاه گیلان هم همانند سایر دانشگاه ها علاوه بر داشتن مزیت ها، محدودیت هایی نیز دارد که با تلاش و همت سعی می کنیم در رفع محدودیت ها بکوشیم.

مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان  هم در این مراسم خطاب به دانشجویان،توجه به ایمان و شانیت دانشجو را مهم خواند و دانشگاه را محل ظهور دانش دانست.
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی در دانشگاه و استقرار فضای معنوی متناسب با دانشگاه و رشد علمی و معرفتی با همکاری سایر معاونت های دانشگاه و تشکلهای دانشجویی را از جمله وظایف نهاد رهبری در دانشگاه دانست.
ایشان در پایان وجود شهدای دانشجوی دانشگاه گیلان را مایه مباهات خواند که از وجود خویش برای این سرزمین گذشتند.

در ادامه این مراسم معاون محترم فرهنگی اجتماعی دانشگاه خانم دکتر کریمی ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود و مسئولین دانشگاه خاطر نشان کردند که دانشگاه از زمان برگزاری مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دورهای های گذشته در تیر ماه سال جاری تا شروع سال تحصیلی جدید منتظر دیدار با دانشجویان ورودی جدید می باشد و در راستای آن برنامه ریزی نموده است. همچنین ایشان از دانشجویان و انتخاب دانشگاه گیلان به عنوان محل ادامه تحصیل دانشجویان اظهار خوشحالی  نمودند.

در ادامه خانم دکتر کریمی توأم بودن زمان آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند و خاطر نشان کردند، دانشجویان باید هویت فعلی خویش را بشناسند و نسبت به قبل از این دوران و هم سن سالان خویش که در بیرون از این محیط هستند آن را حفظ نمایند که توجه به این اصل، موقعیت پیشرو بودن در جامعه را برای آنها فراهم می نماید. ایشان  به شناسایی و ارزبابی هنجارها و ناهنجاریهای موجود در دانشگاه  و ارائه طریق برای بر طرف نمودن آسیب های اجتماعی تاکید نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به دانشجویان خاطر نشان کردند همچنانکه آنها برای ورود به دانشگاه برنامه ریزی نموده اند  با حفظ این بر نامه ریزی و خود کنترلی و خود مدیریتی تحت  تاثیر قرار نگرفتن محیط باز دانشگاه را مهم دانستند.

سپس خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  با معرفی  فعالیتهای فوق برنامه دانشگاه علاوه بر آموزش حوزه  کاری این معاونت را تشریح نمودند.

سپس هر یک از معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دانشجویی در ارتباط با حیطه کاری معاونت خود با دانشجویان صحبت کردند.

در انتهای این مراسم هم هر یک از دبیران و نمایندگان تشکلهای دانشجویی(انجمن اسلامی/ بسیج دانشجویی/ جامعه اسلامی) دبیران کانونهای فرهنگی وهنری اجتماعی و انجمن های علمی و شورای صنفی دانشجویان و هئیت دانشجویی باقرالعلوم(ع) به معرفی شرح وظایف و عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

شایان ذکر است  با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع باقر العلوم (ع) دانشگاه و پذیرایی از دانشجویان در تالار  و صرف ناهار برنامه صبح این مراسم به پایان رسید.

ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه و بازدید از موزه میراث روستایی استان و پذیرایی هم از دیگر برنامه های عصر این مراسم بود که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و کارشناسان حوزه معاونت و تعداد 200 نفر از دانشجویان دختر و پسر ورودی جدید انجام شد.

 

تصاویر مراسم 1

 

تصاویر مراسم 2

 

دسته بندی :
خبرها