اردوی جهادی وارثین بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در تابستان 94 برگزار شد.

21 09 2015
کد خبر : 4202771
تعداد بازدید : 57

گروه جهادی وارثین بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در قالب دو گروه قدسیان (ویژه برادران) و مهاجران (ویژه خواهران) در تابستان ۹۴ اقدام به برگزاری اردوی جهادی نمود.

گزارش حافظ همت پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه از اردوی جهادی سال 94 :

گروه جهادی وارثین بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در قالب دو گروه قدسیان (ویژه برادران) و مهاجران (ویژه خواهران) در تابستان ۹۴ اقدام به برگزاری اردوی جهادی نمود.

گروه جهادی قدسیان متشکل از ۳۰ نفر از برادران بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان ۲۸ مردادماه 94 به روستای کوهستان حویق از توابع شهرستان تالش عزیمت کردند.

این روستا دارای ۷۰۰ نفر جمعیت می باشد و دارای مشکلاتی از قبیل صعب العبور بودن جاده، نداشتن برق ،آب، گاز، تلفن و خانه بهداشت و … می باشد که گروه جهادی قدسیان اقدام به ساخت غسالخانه، سرویس بهداشتی و مرمت مدرسه و … نمودند.

همچنین این گروه اقدامات فرهنگی از قبیل برگزاری کلاس قرآن، کارگاه بهداشت ودرمان،کارگاه اشتغال و کلاسهایی در قالب افزایش بازدهی کشت برنج و کارگاه هایی برای بهبود معیشت ساکنان روستا نمودند.

لازم به ذکر است که این اردوی جهادی تا ۱۲ شهریور ادامه داشت.

اردوی جهادی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان نیز از ۳۰مردادماه به مدت ۹روز در منطقه سیاهمزگی شهرستان شفت برگزار شد.

گروه جهادی مهاجران متشکل از ۲۵ خواهر جهادگر با هدف ارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی در بخش کودکان و نوجوانان و ارتقاء توانمندی و مهارت های کارآفرینی بانوان در روستاهای توسه٬مزگده و خرمکش به فعالیت پرداخت. در بخش فرهنگی مانند سالیان گذشته جشن تکلیفی برای مکلفان دختر سه روستا برگزار و در خلال آن آموزش احکام ابتدایی نیز صورت گرفت.

همچنین با هدف تکریم خانواده شهدا با این عزیزان دیدار و از آن ها تجلیل به عمل آمد. با توجه به لزوم شناساندن مفهوم شهادت و جایگاه شهدا در جامعه و انقلاب اسلامی کارگاه هایی تحت عنوان  اندیشمندان کوچک( پرداختن به دفاع مقدس و مفهوم شهادت و معرفی شهدای هسته ای و ضرورت فرهنگ شهادت طلبی و ایستادگی در مقابل دشمنان) و کارگاه عاشورا(پرداختن به دلایل قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا و لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر) برگزار شد.از دیگر کارگاه های برگزار شده در بخش فرهنگی می توان به کارگاه های مهدویت و ولایت و کارگاه خداشناسی و احکام اشاره کرد.

به مناسبت میلاد با برکت امام رضا(ع) هم جشنی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه و با مولودی خوانی برادر هادی پور به همراه پخش چای و شیرینی در مسجد روستا برگزار شد.

در بخش آموزشی با توجه به نیازهای سنین مختلف کلاس دروس پایه ریاضی و انگلیسی٬نقاشی٬قرائت و حفظ قرآن٬داستانهای قرآنی٬آموزش کاردستی ضمن مدنظر داشتن اهداف اصلی فرهنگی و آموزشی اردو برقرار گردید. همچنین در ادامه فعالیت های کمیته آموزش به بخش بهداشت و نیازهای پزشکی بانوان روستا نیز توجه شده و کارگاه هایی با عنوان بهداشت کودکان و پزشکی و بهداشتی و بانوان نیز برگزار شد.

در بخش معیشت نیز که مانند سالیان قبل فعالیت هایی با هدف ارتقاء توانمندی بانوان روستا صورت میگیرد هنر نمددوزی٬خیاطی٬چرم دوزی٬شمع سازی و دستبند بافی آموزش داده شد.

اختتامیه ی اردو روز شنبه ۸شهریور در مسجد روستای توسه با حضور خانم دکتر کریمی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان  برگزار شد.

111 11115

دسته بندی :
خبرها